zondag 12 januari 2014

Voortgaand proces schilderen.

't begint met chaos
die onverdraaglijk is en
dus geordend moet
dat ordenen is het werk
en maakt de vorm
waarin je ziet
waaruit je werkt
en zichtbaar wordt

Bert Schierbeek
Uit : De Zichtbare Ruimte.


Gisteravond verder gegaan met het thema "chaos". Wat wil ik en wat kan ik met datgene wat ik donderdag "geoogst" heb. Tijd voor het experiment zonder een eindprodukt te verwachten.
Dan gebeurt er dit:

 
Er komt meer glans, goud en rood in het beeld. Het wordt lichter. Er komen toeschouwers in beeld. Twee zwarte vogels met geelgouden snavels. Hun aandacht gericht op de centrale donkere figuur midden boven.
 

 
Twee schilderijen die ik ruimtelijk maak. Kokers vormend waarin, waaruit of waardoor straks iets zal gaan. Chaosbundelaars ?
Twee vogels, 2 zuilen....er komen 2 maal 2 mensen in beeld.
Ze verschijnen in een ander chaosveld.
 
 
Kloppende en dode harten bewegen door het veld.
Voor dit moment genoeg.
Ik voeg ze samen, wetend dat het proces verder gaat en er nog veel zal veranderen.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten