zaterdag 11 januari 2014

Expressionisme en katharsis.

Donderdagavond ontstond de behoefte om weer eens goed "los te gaan". Voor mij betekent dat alles wat mij teveel of mogelijk teveel is naar buiten mag komen via teken- en schildermateriaal.
De enige begrenzing is het vlak waarop ik werk.
De rest is vrij en mag komen zoals het komt.
 

 
Door steeds weer laag over laag te werken ontstaat een niet eerder gezien of vertoond beeld. Een beeld dat is zoals het is en voor wie dat wil ruimte geeft voor een eigen interpretatie.
 
 
De intensiteit van mijn werk kan steeds heftiger worden en deze neemt ook weer af als datgene wat gedaan moet worden gedaan is.
 
 
Dan is het tijd voor de verwondering.
Het voorheen onzichtbare is zichtbaar geworden.
En dat geeft ruimte.
 
 
Wil je ook eens op deze manier werken en ontdekken wat dit voor jou betekent, kan betekenen, neem dan contact met mij op via hhvdveen@planet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten