zondag 8 juni 2014

Pinksterschoonheid in de polder.

Het is vandaag eerste Pinksterdag.
 Het weer is ongekend mooi en nodigt uit om naar buiten te gaan.
Na een ochtendfietstocht rond de Zevenhuizerplas en het strand van Nesselande beland ik bij de finale van Roland Garros.
Buiten blijft de zon lokken en zoals ik wel weer doe ga ik dan het liefst rond 20.00 uur de polder in.

 
Het is al stil aan het worden.
Een enkele atlete of brughanger koestert zich in de zachte avondzon.

 
Een roedel ganzen spoed zich naar de overkant.
Ik rij iets door en vind mijn ideale plek voor dit moment.

 
De bloei van de klavervelden is op dit moment ongeëvenaard en als de zon wat verder zakt krijgt het iets dat mooi bij een bruiloft zou passen.
 
 
Geleidelijk aan komt achter mij de nacht in beeld.
 
 
Als de zon op het punt staat te verdwijnen en ik wil terugrijden naar huis zie ik een landschap dat mij herinnert aan de oesterbanken bij eb in Bretagne en Normandië.
 
 
En dat in de polder.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten