zondag 22 juni 2014

Antwerpen, een dag vol leven.

Vandaag, zaterdag, kom ik na een omweg aan in Antwerpen. R. en A. organiseren vandaag weer een dag systeemopstellingen. Er zijn veel deelnemers, de meesten zijn voor mij nieuw. Het representeren brengt mij vandaag in de rollen van jongste zoon, grootvader en goede vriend. En dat voelt goed.
 
 
Systeemopstellingen brengt - voor wie dat durft, wil - de mogelijkheden om bewust te worden van soms diep verborgen problemen in de familie en zo te werken aan oplossingen die de harmonie in het familieveld herstellen.
Hoe dan precies ? Het zelf ervaren, aangaan is het beste.
 

Daarna is het tijd voor de lichtere activiteiten. Ik laat mij meenemen naar Kapellen, naar de St.Lucas-academie voor Beeldende Kunst. An, een levenslustige beeldhouwster, presenteert daar haar afstudeerwerk ( opleiding van 9 jaar ).
Het is prachtig werk waarbij zij gebruik maakt van beton, gips en plantaardig materiaal.
Het spijt mij dat ik mijn camera niet mee heb.

We ontmoeten ook G. die haar geschilderde portretten komt ophalen.
We blijven net iets te lang en worden ingesloten en gelukkig daarna ook weer bevrijd.
 

 
Buiten wordt het afstuderen gevierd met veel wijn, zon en gezelligheid.
Dan slaat het honger gevoel toe en gaan wij naar Hoogboom / Kalmthout, waar A. voor ons een tafel gereserveerd heeft bij Bobs Place.
 
 
Achter het bebouw is een prachtige ommuurde binnentuin. Het weer is inmiddels zomers geworden en zo kunnen we buiten eten.
 
 
We kiezen deze keer voor diverse steaks en brochettes en raken bijna verslaafd aan de peper-, champignon- en andere sauzen.
 
 
Het geheel doorspoelend met Leffe uit de tap.
Ja Bob heeft een grootse bierlicentie.
 
 An legt ons uit wat zij onder een wijze man verstaat, we bespreken de mogelijkheid van een gezamelijke wandelvakantie in Frankrijk en als het kouder wordt neemt An ons mee naar haar beeldhouwersatelier.
Uit alles blijkt haar passie voor de kunst. Haar huis en atelier ademen het.
De jasmijnthee is geurig en zij beschikt over meerdere toiletten, waarvan een buiten.
 
Dan is het tijd om terug te gaan. Terug naar Antwerpen. Terug naar Rotterdam.
Wat een mooie dag, wat een veelheid aan indrukken.
Het half uur file bij Ridderkerk was minder leuk, maar ja dat was eigenlijk al de volgende dag.
Met dank aan R. en A. en An.
 

 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten