zaterdag 30 januari 2016

En toen werd het volle Maan: The Voice 2016.


Voor het eerst dit seizoen heb ik alle uitzendingen kunnen volgen, meestal door ze op te nemen ( zodat ik de commerciële franje en het quasi - gezellige geleuter in de rode kamer aan mij voorbij kan laten gaan.

De kandidaten, hun optredens en onverbrekelijk daarmee verbonden: de coaches, daar gaat het mij om. En hoe heerlijk is zelf thuis jurylid te kunnen zijn en te genieten ( of niet ) van wat daar allemaal in beeld komt.
En te voorspellen natuurlijk wie er door zal gaan.

Gisteravond was de finale.
En zo werd het vanmiddag geen saaie regenachtige middag, maar een bonte en spannende apotheose met 4 opmerkelijke kandidaten.
Met voor mij een favoriet : de 18 jarige Maan.


Om het ook voor mijzelf spannend te houden heb ik een ( gedeeld ) logboek bijgehouden: 

13.58 uur. 
De eerste 3 hebben gezongen. Brace valt tegen in duet.Dave goed. En dan komt Maan, eerst gebeurt er niks en dan ineens onderweg ( alweer ) gebeurt er opnieuw  iets “onbenoembaars” . Weer die diepe geraaktheid. Zo zuiver, zo puur.
Zet haar nu op 1. 

14.20 uur. 
Marco Borsato zou er na 5 jaar als coach mee stoppen en spontaan noemde ik Guus Meeuwis als zijn opvolger. Wie schetst mijn verbazing als tijdens de uitzending...............
 Ik schrik als ik hoor dat het inderdaad Guus Meeuwis is. Ik had geen relevante informatie daarover vooraf.
Vind de duetten tot nu toe overigens tegenvallen. Geen van allen in een goeie balans tussen beide artiesten. Geen echt contact.
Kijk uit naar Marco en Maan. En Jenny solo ?

14.40 uur.
Jenny weer veelzijdig, maar niet echt bijzonder. Wat schreeuwerig.
Marco en Maan , het enige duet met echt onderling contact. Het ideale vader/dochter duet ? Prachtig.
De gastartiest vind ik een blerpop. Afgezet.
Nu komt de stemming en ik verwacht dat Brace afvalt.

15.10 uur. 
De volgende afvaller is…….Dave of Brace. Dave vermoed ik, alhoewel Dave mogelijk veel festivalstemmers trekt.
Maan straalt puur geluk en blijdschap uit. Vraag mij nu ook af of dit het afscheidscadeau aan Marco is. Zou mooi zijn.
We gaan het zien.

!5.30 uur Dave toch door.

Verwachting nu: het wordt Volle Maan zo meteen.
Een lichtpunt.

En dat is het geworden.
Soms is televisie echt nog wel leuk.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten