dinsdag 21 mei 2013

In de Schelp.

Het is dinsdagochtend en weer regent het. Mijn verlangen naar een tropische bestemming neemt per uur toe. Maar ja, ik ben hier in Steenbergen en niet in de Tropen. I. heeft mij al gezegd dat het buitenbad hier open is, maar dat lijkt me niet aantrekkelijk.
Zeker niet als ik mijzelf met een vochtige handdoek op het doorweekte gras zie.
 
 
En er is hoop. Via internet ontdek ik dat er in Bergen op Zoom een tropisch zwemparadijs is: De Schelp. En dat wil ik wel eens even zien.
Om 12.00 uur stap ik naar de dame van de kassa. Ik zeg dat ik van niets weet, nieuw ben en alles hier nog moet leren ( behalve het aan- en uitkleden natuurlijk ).
Er wordt hier gewerkt met een ingenieus systeem van toegangspoortjes en kastjes. Het zit allemaal in een simpel polsbandje. Van de computer krijg ik 463 toegewezen en zie : ik hoef het niet te onthouden.
 
 
Al snel ontdek ik dat deze Schelp van alles wat heeft: een banenzwembad, een recreatiezwembad, glijbanen, whirlpools, massagestralen, Turkse baden en natuurlijk voor de kleintjes: het kikkerbad.
 
 
Ik probeer alles uit en na een uurtje ga ik toch eens kijken of mijn hightech polsbandje water bestendig is. En na een bezoek aan de grootste na-douche, die ik ooit gezien heb kom ik weer buiten.
Het regent nog steeds, maar het voelt anders.
 Tropischer.
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten