vrijdag 10 mei 2013

Altaar voor de 5 ritmes.

Woensdag 8 mei 2013.
Als S. mij vraagt of ik deze keer het altaar van de 5 ritmes wil verzorgen kom ik in een op zich heerlijke innerlijke discussie. Het betreft wat: ga ik doen en hoe wil ik dat het eruit gaat zien ? Een creatief proces.
Eerst de keuze van het schilderij. Die is snel gemaakt.
Met de aanvulling, toevoeging - die wel een meerwaarde dient te hebben - is het even zoeken:
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
 
Dat ziet er best goed uit. En het is goed om nog verder te kijken. En dan met name in de beeldenvoorraad.
 
 
Ik besluit voor het laatste te kiezen: boven de danser die temidden van bergen een heftige dans met de zon doet. De zon reageert daarop.
Beneden de stilte, de harmonie en het samen dragen van dat ene stukje zon.
En beneden: stenen van de 2de Maasvlakte, ooit ontstaan in de bergen.
En dan de expositie in Orion:
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten