zondag 28 oktober 2018

Caleiscopische schilderen.

 Caleidoscopisch schilderen.


Nadat ik mij zaterdagavond gelaafd had aan "Waterlicht", een lichtprojekt van Daan Roosengaarde op het Museumplein, kreeg ik een ongelofelijke zin om te schilderen. Een CD met wat stimulerende muziek opgezet en dan mijzelf "de vrije loop" geven met materiaal en kleur.


Op zich altijd weer spannend, omdat er altijd wel iemand op de achtergrond meekijkt die ergens een mening over heeft. Dat accepteren en gewoon doorgaan helpt. En vooral niet bezig zijn met een eindresultaat. Op een gegeven moment is het genoeg en dan is het de kunst om te stoppen.


Vandaag heb ik er nog meerdere malen naar gekeken en mij afgevraagd waar "dit nu weer vandaan kwam ". Ik kreeg al vrij snel een associatie met de caleidoscoop in de Kunsthal bij 100 jaar Kinetiek.
De kleuren, de dynamiek, etc. Ergens heeft het in mij doorgewerkt. en dat is mooi.


Morgen weer verder.

Drie dagen later: een nieuwe oogst:



 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten