maandag 29 augustus 2016

Met Siebe op reis: Oma's verjaardag.

Met Siebe op reis: naar oma's verjaardag. 



Toen mij gevraagd werd of ik een verslagje wilde schrijven over onze reis naar oma om haar verjaardag te vieren vond ik dat meteen een leuk idee.
Zoiets is toch heel anders, dan dagelijks bezig te zijn in de autobranche.
Bovendien ben ik zelf een dag later jarig en dus zijn we bijna even jong.

We vertrokken zaterdagochtend al heel vroeg naar West Brabant. Wie er reed kon ik niet goed zien, want het was best druk en gezellig in de auto, maar het voelde wel veilig.
Na een rondje knuffelen bij oma kregen we een drankje en zelfgebakken appelkruimeltaart. Mijn smaakpapillen dansten als nooit tevoren.

Even later kwamen oom Douwe, tante Kavita met hun blijde verwachtingen en opa Henk. Hetgeen weer een rondje knuffelen  werd. Daarna ging ik met pappa, Tijmen en Mette de boomgaard in om appels te plukken. Tijmen en Mette mochten wel de trapleer op, omdat hun parachute zich al geheel ontwikkeld had.
Mette had een leuk hoedje op ( leuke zus heb ik toch ) en Tijmen ( leuke broer heb ik toch ) zocht de beste appels van het jaar uit .
En soms als de trapleer verplaatst werd kon ik met een slim sprintje toch naar boven. 
Ik gebruikte daarvoor mijn speciale techniek : de zgn. sturm und drang -methode.
Gaaf was dat.
Na het plukken bracht pappa de oogst naar het terras, hetgeen bij mij allerlei leuke associaties opriep als: een appeltje voor de dorst, een oogappel en natuurlijk.................kruimelappeltaart. 
Jammie !
Ineens klonk er een heleboel lawaai en dus renden we naar de uitrit waar wij een stukje van de klassieker "de kleine Tour " konden zien. Alle kinderen hadden er zin in en zwaaiden naar ons ons.
Intussen had oma de lunch voorbereid. Mijn broer Tijmen, die heel goed kan puzzelen, keek of alles op de juiste plek stond. Iedereen mocht pakken wat hij of zij wilde en ik moet zeggen, het smaakte mij uitstekend.
Heerlijk ook zo'n moment voor jezelf.
Daarna was het tijd voor mamma's yogales. Ze rolde een mooie slaapzak uit en vroeg ons onze auto's en bordjes mee te brengen. Zij deed ons voor hoe wij tijdens het eten in de auto oplettend en toch ontspannen konden zijn.
Fijn is dat.
Inmiddels waren oom Dirk en tante Simone aangekomen. Tante Simone kan heel goed voorlezen. Ze heeft dan zo'n leuk Duitslands accentje in haar stem. Daar luister ik graag naar. Ik mocht op schoot en zij begon te vertellen. Ook Mette, Tijmen en oom Douwe hingen aan haar lippen.
Ondertussen probeerde ik het net geleerde in de praktijk te brengen: oplettend en ontspannen aanwezig te zijn.
Vooral dat laatste lukte mij het best.
Het was heerlijk.
Na het voorlezen showde Mette haar bruidsjurkje aan tanta Kavita, die het heel mooi vond staan.
Een goede keuze.
Intussen had oma weer een andere puzzel in de keuken gemaakt: een barbeque-puzzel.
Die zag er nog mooier uit.
Oom Douwe, die medisch opgeleid is, kon precies aanwijzen welke kotelletjes klaar waren voor transplantatie en welke niet.
Oom Dirk, die de tonijn goed kent , onderzocht het weefsel op haar sappigheid.
Beetje rose, dat moest het zijn. 
Sommige barbequegeheimen mochten niet direkt gezien worden en dat zag er best spannend uit.
En nadat we al onze buikjes rondgesmuld hadden moesten we weer naar huis.
In de auto vielen we op de achterbank al snel in slaap en dat was maar goed ook, want wij hadden thuis ook nog een buurtfeest op het programma staan. 
Later hoorde ik nog dat tante Simone en oom Dirk een concert hadden gegeven voor oma.
Die was daar heel blij mij. Zij kon wel zingen.
Jammer dat ik dat gemist heb. Morgen maar even op Youtube kijken.
Zo dit is dan mijn eerst reisverslag. Een mooie ervaring en......... hieperdepiep voor oma, die dit allemaal mogelijk maakte !
Morgen ben ook ik jarig. Er ligt een mooie toekomst voor mij open.
Een hieperdepieptoekomst zal ik maar zeggen.

Groetjes van Siebe.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten