vrijdag 5 augustus 2016

Finding Mette.

Finding Mette.

Ja, ja , eindelijk was het zover. Ook ik mocht op zomerkamp bij oma. 
Ze zou vast wel weer een heel leuk programma voor mij gemaakt hebben en dat klopte.
De volgende dag gingen we gelijk naar het strand omdat de zon eventjes scheen en wij daar een kasteel konden gaan bouwen. 
De tweede dag gingen we naar de film. 
Finding Dory, wat betekent: Waar kunnen we Dory vinden ?
Een heel leuke film, die ik zelf had uitgezocht en die ging over een heel leuk visje "Dory" die haar familie was kwijtgeraakt. Ze ging samen met Nemo en Marlin op zoektocht. 
Oma had gezegd dat ik mijn ogen dicht moest doen als het te spannend werd. Nou mijn ogen stonden de hele wijd open en zo kon ik ook zien dat die van oma dicht waren.

De dag daarna gingen we met de auto naar een echt eiland waar je alleen met de pont kon komen: 1,2,3,4,5,6,7,8,9........................
TIENGEMETEN !

 Het stormde en regende toen we op de pont waren, maar eenmaal aan land werd het rustiger en nam oma mij mee op een wandeltocht.
Niet de tocht die zij van plan was, maar een andere.
Er stonden namelijk harige Hooglanders op het pad die ons nieuwsgierig aankeken.

Oma maakte 25 passen naar achteren en zei dat dat de goede afstand was.
Tsjonge, dat was spannend.

De volgende dag stond opa Henk ineens in de tuin en vroeg aan oma waar hij Mette kon vinden. Ik had mij namelijk verstopt tussen de kattenstaartgordijnen.
Ik vertelde hem van mijn avonturen met Dory, oma en de koe en toen nam hij me gelijk mee naar de schapen van de buurman.
Omdat ik ze niet kon zien tilde opa mij op tot grote hoogte en mocht ik een foto maken.
Die is goed gelukt.
 Opa zei dat de schapen Meeeeette riepen, maar daar dacht ik heel anders over.
Daarna werd het tijd om een pot besjesthee te zetten. Ik doe dat graag, omdat iedereen het lekker vindt en zeg nou zelf: dat ziet er toch heerlijk uit.
Oma vroeg of ik ook mijn heerlijke heksensoep nog een keer wilde maken en daarvoor moest ik heel heel veel kruiden verzamelen.

Mette waar ben je ?
Meeeeeeeeette ?
En ineens was er het begin van een nieuwe film met als titel: Finding Mette.
Oma en opa zochten mij overal,
In mijn sandalen......
In mijn rose rolschaatsen en mijn mooie stoel.
in de wasmand....... Neen ze konden mij binnen niet vinden.
Dan maar naar buiten:
Heel even zag opa mij in de verte of was dat een mooie vogeltje dat daar op het gras zat.
Uren ging het zoeken door.
Ondertussen hadden oma en ik ons verstopt in de geheime tent.
We waren muissstil toen wij 2 benen dichterbij zagen komen.
Mette ? Inge ? Waar zijn jullie ?
Toen moesten we giechelen en zo liep de zoektocht goed af.

En....................wij hadden een grote knikkerschat gevonden.

En toen werd het tijd voor de picknick. Oma had allerlei lekkers verzameld en wij zetten de spullen in het mooiste hoekje van de tuin.
De aardbeien vond ik heel erg lekker.
Daarna gingen we nog wat lezen in een boek waar van alles fout gaat en het toch leuk blijft.
Hoe verzin je zoiets !
Ja het was goed toeven op de camping. Ik had een mooi uitzicht op mijn tent.
Daarna heb ik binnen nog wat gespeeld, totdat opa Henk met een verrassing kwam: 
Weer een leuke film: ICE AGE.
Een mammoet, een luiaard, een tijger en een grappige baby gaan op zoek naar de familie van de baby.

 
Ja, er wordt heel wat afgezocht deze week.
Ik moest dikwijls lachen om de luiaard. Spannend was het soms wel, maar opa Henk zei dat alles goed zou komen en dat klopte.

Ondertussen had opa een kip gevangen en die hebben we toen opgegeten.
Jammie !
Daarna hebben nog een paar potjes geknikkerd.
En terwijl oma het zwembad voor de volgende dag vulde, viel ik na het voorlezen in een diepe slaap.
Ik was gevonden en dat voelt heel fijn.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten