zondag 25 september 2016

On the beach.....een stranddag op de Maasvlakte.

On the beach..............op een late en warme septemberdag.

Opnieuw wierp het mooie nazomerweer roet in het eten. Ik was iets heel anders van plan, maar ja, dit zou wel eens de laatste warme dag kunnen zijn en ik wilde nog een keer de zee in.
 Daar ik vermoedde dat het op de klassieke stranden wel erg druk zou zijn, besloot ik mij te verplaatsen naar de stranden van de Maasvlakte. Dat is een stukje rijden, maar dan heb je ook iets:
Zand en zee geheel voor jezelf.
 Zoals meestal gebruikelijk was het weer eens eb en werd er gewaarschuwd voor gevaarlijke stromingen. Ik wilde liever de vloed afwachten en besloot tot een lange wandeling, die uitgroeide tot een bijzondere natuurervaring.
Door het terugtrekkende water kreeg het landschap iets van Normandië. Ook bleven er binnenmeren achter, die ook nog eens fotogeniek waren.
Het beeld van een andere planeet kwam in mij op.
Op de kop van de Maasvlakte tegenover Voorne-Putten was het wel druk. Een ideale plek voor beginnende kitesurfers, die op de binnenwateren zonder al teveel risico konden oefenen.
Tijd om naar boven te gaan. De duinen op en zo verder. Om deze stranden te vieren ( zo vermoed ik ) was een ruim bemeten betonnen beeld neergezet.
Futureland.
Teruggekomen bij de auto en na een geïmproviseerde lunch was het dan zover:
Zwemmen in zee op 24 september 2016. 
Nog nooit gedaan.
 Alhoewel ik ooit op 1 januari 2009 ( met veel stoer gebrul - om indruk op een dame te maken - zij durfde ook - en niet te hoeven voelen ) op Cyprus in de Middellandse Zee bestormde.
Daar de reddngsbrigade er niet was en er niemand was om 112 te bellen, begon ik behoedzaam.
Gelukkig draaide de wind en kwamen er hoge golven. Ineens ging ik ervoor en dat zag er zo uit:
Heerlijk !
Wat een goed idee !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten