vrijdag 17 oktober 2014

Samsonite-art.

Of ik een installatie kon maken waarin het accent zou komen te liggen in het lichaam en de gevoelens. Los van het denken.
En dit alles in relatie tot het dansen van de 5 ritmes van Gabrielle Roth bij Ron Hagendoorn.

Een uitdaging om in een beperkte tijd en met voor handen zijnde middelen iets dergelijks in een passend beeld te vatten.

Allereerst het omhulsel ( het lichaam waarmee je rondreist:
Mijn grote Samsonitekoffer !
Met een slimme latconstructie ontstond de nodige stevigheid.


.

Vervolgens begon het spullen verzamelen, die als inspirator voor een bepaald gevoel konden dienen.
Een leuke zoektocht, die leidde tot allerlei speelse vondsten en variaties.

En: om het geheel een extra accent te geven gingen er kleine lichtjes in.


Toen het ik het eindprodukt op het podium in de zaal had geplaatst zag het er zo uit:


Een lust voor het oog en zelden heb ik zoveel dansers voor, tijdens en na de avond hun neus in mijn Samsonite zien steken.
Al met al een wonderlijke wereld in een stevige kijkdoos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten