donderdag 23 oktober 2014

Bond, James Bond.

Vandaag een dag om naar het museum te gaan. Ik kies voor de Kunsthal, gezien de bijzondere mix van Rodolf Steiner en James Bond.
Een groter contrast valt niet te verzinnen.
Eerst nu Bond, James Bond.


 Voor ik naar binnen mag sta ik eerst een tijdje in de rij. Het is herfstvakantie , matig weer en dus druk.....................vermoedelijk vooral voor James.
Ik mag vandaag weer gratis met mijn Rotterdampas. 
Ik krijg wel een polsboei om, die later door de cipier, suppoost wordt gecontroleerd.


In de filmzaal wordt een documentaire gedraaid waarin good old Sean Connery en Roger Moore het een en ander vertellen. Wat opvalt is de grote charme van Roger, met name in zijn jonge jaren.


 Recent vroegen we ons in de zwemgroep af waar je in deze tijd van het jaar nog zwembroeken en badpakken kon kopen.............................bij de Kunsthal. 
Wel tweedehands van Ursula Andress, maar ja wie zou dat niet willen dragen.


De broekjes van Sean Bond zagen er wat saai en onopvallend uit.
Begrijpelijk als je geheim agent bent.


Voor de rest van de expositie moest ik naar boven, waar de eerste Bond met de eerste Bondauto mij stonden op te wachten.


Daarna werd het moeilijker.
De expositie was in een aantal donkere ruimtes ingericht met filmfragmenten, requisiten en een dode Golden Girl op een verschoond rond bed.
Fotograferen mocht niet. Er werd streng op toegezien door een suppoost, een man met een stalen gebit, een dwerg met een bolhoed en nog wat van die types.

Het ergste vond ik de drukte. Iedereen boven op elkaar.
 Er werd ook al flink gehoest, zodat naast het Bondvirus ook een ander virus verspreid werd ( hoe toepasselijk ).


Dan maar liever terug naar de filmzaal, waar ademen wel mogelijk was.
Neen dan bij de antroposofen. Daar was het een stuk beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten