zaterdag 23 augustus 2014

Party time......

Vanmiddag ben ik op verjaardagsvisite geweest bij B. Wij kennen elkaar uit Frankrijk, waar wij gekampeerd, vuren gestookt, zonnen hebben zien onder gaan en op komen en het ergste van alles: aanvallen van hordes vliegende mieren hebben doorstaan.
Tijd dus voor een feestje.
 

Nu had B. mij verteld dat er op zijn verjaardag veel leeuwen zouden komen. Natuurlijk bedoelde hij dat symbolisch, maar toen ik de straat in reed vond ik het toch beter om vanuit de auto de omgeving te verkennen. Het was een mooie omgeving voor leeuwen, veel groen, bossages en wellicht ook wat klein wild.
 
 
B. wachtte mij op in de deuropening. Er klonk geen gegrom, maar wel gelach. En terecht: de kamer zag er vrolijk uit.
 
 
Ik liet alle angst los en mocht kiezen uit appelkruimeltaart of iets met kersen of aardbeien. Bij de appeltaart zat een slagroombonus dus dat leek mij wel wat.
Ik kreeg er jasmijnthee of zoiets bij, terwijl ik aan tafel schoof voor een gesprek met M., leeuwentemmer.

 
B. heeft een groot gevoel voor techniek. Zo traint hij regelmatig met zijn assistenten op het bouwen van voertuigen die zo bij Ballast-Nedam of BAM vandaan zouden kunnen komen. Voor natte of zanderige ondergronden was er een geleedpotig voertuig, dat aan een insect deed denken.
Ook liet hij zien hoe er op moeilijke of gevaarlijke plekken met afstandsbediening gewerkt kon worden ( afhankelijk van de batterijen, dat wel ).

 
Toen ik zijdelings in mijn kristallen bol in de toekomst keek kon ik B. al bezig zien met grote  havenprojecten.
 
 
B's broertje, M. ,die pas over een tijdje jarig is wilde ook wel weten hoe zijn toekomst er uit zou zien. Opnieuw wierp ik een blik in mijn glazen bol en wat ik zag was opmerkelijk.......ik zag het Oceanium in Rotterdam Blijdorp....en wat dat betekent ?
 
 
B. kreeg vandaag alles waar hij om gevraagd had ( wie wil dat niet ? ). Zelf, nou ja zelf, had hij een laptop met Windows 7 gekocht. Ik kon goed zien wie zijn sponsor was geweest.
 En om te kijken of alles werkte keken we naar allerlei filmpjes.
Ook zijn bureaublad kreeg een nieuwe look: Een Arigaudje.
 


 
Intussen was het gezellig druk, gingen de kinderen buiten iets doen met een lange plank op wieltjes, die mij aan de wintersport deed denken. Zo te zien kon je er ook bezweet van raken. 
 
Zelf ging ik met M. en een mooi glas wijn de tuin in om te genieten van de zon en een goed gesprek.
En later.......terwijl de zon achter de heg verdween nam ik hartelijk afscheid van iedereen.
 
Thuis gekomen voelde ik mij als een leeuw, nou ja, zoiets.....
 

 

 

 


 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten