zaterdag 16 augustus 2014

A rigaud......la nature.

Het voelt als een verademing. Wakker worden, ogen open en ineens is alle hoogbouw verdwenen.
Zie daar het uitzicht vanaf mijn eerste kampeerplek. In de verte een boerenbedrijf en voor de rest ruimte.
 
 
En om het extra gezellig en leefbaar te maken mijn nieuwe multifunctionele en stormbestendige doorzontent. Een Easy-up nog wel.
 

Een tocht door de natuur van de Haute Saône kan verrassende beelden opleveren, zoals van deze boom in Vesoul.
 
 
Of de uit de stenen ontspringende vetplanten in Bourguignon-les-Morey.
 
 
En dan de dieren.
Bijna dagelijks ontmoette ik een ree in de bossen. Helaas ze zijn ree-te-snel en dus moeilijk te fotograferen.
 
 
Het is dan fijn een jong en intelligent paard te vinden dat wel op mijn blog wil.


De natuur verovert op veel plaatsen ook ruimte terug zoals op deze oude spoorlijn aan het Lac des Charmes.

 
Of bij hoog water kunnen de Saône en de Doubt ver buiten hun oevers treden.
 

 
Datzelfde water verzameld  in de stuwmeren maakt het mogelijk een frisse duik te maken, zoals hier bij het Lac de Liez bij Langres.
 
 
 
Kleuren die ik terugzie op de graanvelden, waar na de oogst de strorollen liggen te wachten op vervoer of kwajongens die ze naar beneden willen rollen.
  
 
Deze velden boven op de berg van Bourguignon geven ook een prachtig uitzicht over de omgeving, zoals de wolken.........
Soms zijn ze grijs en laaghangend en stroomt er regen uit.
 
 
Om dan weer over te gaan in een prachtige regenboog, die de groene velden warm kleurt.
 
 
Diezelfde wolken dansen het licht en donker op een staalblauwe achtergrond.
 
 
De ondergaande zon brengt een scala van rood, blauw en violet in de atmosfeer.

 
Om tenslotte na te gloeien in de warme zomeravond.
African skies, was wat bij mij opkwam.


Cést la nature de Bourguignon.
Cést la nature de moi.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten