donderdag 22 mei 2014

Licht, lucht en ruimte.


Ik had vandaag zin in en behoefte aan licht, lucht, ruimte en stilte.
Dat vinden in deze regio is altijd een gok, zeker bij mooi weer.
Het gebied in en rond de Prins Willem Alexanderroeibaan paste vandaag meer dan uitstekend.
 
 
De lucht was diepblauw met hier en daat een wit accent. Het gras groener dan groen en vers gemaaid. Het water grijsblauw en in beweging gezet door een stevige koele bries.
De zon volop in beeld. Yes !
 
  
Maar eerst tijd voor een wandeling naar Zevenhuizen. Onderweg wat passanten die allen dezelfde mooi-weer-blijheid uitstraalden. ook tijd om eens te gaan kijken bij het huis dat ik recent had aangeboden gekregen.
Het was op zich merkwaardig dat ik dit al via Google-street-view had gezien. Ik herkende het.
Wat ik ook herkende was het geluid van een paar honderd kinderen, die in de klas mogelijk heel stil hadden moeten zijn of iets onaards spannends hadden meegemaakt.
Goed om te weten. 
Wel leuk was de kleine markt in het centrum waar een vriendelijke, genoeglijke sfeer hing.
Iets om nog eens te bezoeken, maar dan met een koelbox.
 
 
De terugweg langs het water was niet minder mooi. De boterbloemen hadden hier hun jaarlijkse bijeenkomst. Overal kleurde het zomers goud en geel.
Langs de kant overal bloeiende waterlelies in het van de lucht geleende blauw.
 
 
Terug bij de roeibaan ontmoette ik een jonge moeder met kind die naar hetzelfde op zoek waren. Ze nestelden zich op een van de vele nieuwe vlonders die hier liggen. Zelf had ik zin in koffie, die ik - goed toegerust - vers kon gaan zetten in de auto.
 
 
Achter de auto, uit de wind, een goed boek, verse koffie, broodje boerenkaas, goed ingesmeerd en in een komfortabele stoel. Wat wilde ik nog meer.
Wat een schitterend gebied. Met name vandaag.
Na nog een wandeling langs het vogelreservaat en een theesessie was het tijd om naar huis te gaan.
Het was weer een mooie vitamine D-day geweest.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten