woensdag 28 mei 2014

"Faces of the heart", een kunstproject.


Donderdag 29 mei.

Ik heb gisteravond mijn drie harten kunnen exposeren in Orion tijdens de avond van de 5 Ritmes. Omdat het maken ervan zo recent is heb ik mij de betekenis nog niet ten volle gerealiseerd.
De opstelling zoals hieronder kwam tot stand door de onverwachte aanwezigheid van 2 zuilen.

 
De eerste - spontane - reacties waren hartverwarmend. Speelsheid, rijkdom en verbeeldingskracht werden genoemd. Toen ik aan het einde van de avond - tijdens de stilte - zelf goed begon te kijken, of liever zien, realiseerde ik me dat dit een weergave was van de ervaringen van het symposium over de Kabbala, de levensboom in de Joodse mystiek.
 

Veelheid en Eenheid, Hemelvaart, schepping, de 3 zuilen, de Drieëenheid, het zonnewiel, de Ichtus, etc.
Klinkt als een openbaring.
Zo voelt het ook.


Dinsdag 27 mei.

Vanochtend heb ik een 3-tal collages voltooid met als thema "Faces of the heart".
Afmetingen ca. 100 bij 70 cm.
Het was weer fijn om te doen.


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten