donderdag 8 mei 2014

Droomrealisatie in beeld en dans.

Of wij, S. en ik voor de dansavond een kunstwerk / installatie konden maken, die een relatie zou hebben met een droom die betrekking had over gronding in de dans.
Het beeld dat R. daarbij schetste was dat van veel voet, been en bekken. En weinig hoofd.
Meer aarde en gevoel, minder denkie denkie.
 
Een leuke en stimulerende opdracht. S. zou het ruimtelijke doen en aan mij was de achtergrond.
Oudere schilderijen kon ik zo in de recycling doen: op de achterkant het model tekenen, uitknippen en me verwonderen over het beeld dat ontstond.
Ik was de wereld van de legging - design binnengegaan.
En ik werd er heel blij van.
Binnen een dag was de zomercollectie klaar.
Het plaatsen op het podium was zoals gebruikelijk er een van soepel op elkaar inspelen. S. bracht een verlicht bekken met benen mee dat zowel op rode hakken kon dansen, als op blote voeten.

En zo kwam er weer een zeer authentieke installatie tot stand.
En kon er een droom grondend en grondig gedanst worden tot het genoeg was
( plus 10 minuten ).
Na afloop kwam een van de dansers vragen om een legging voor thuis. Het werd deze.
Een goede keuze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten