woensdag 20 november 2013

Gravity in 3D.

Gisteravond met A. naar Cinerama geweest.
De film: Gravity met George Clooney en Sandra Bullock in 3D.
Met dank aan de Rotterdampas: ik mocht weer eens gratis naar binnen.
 
Ik had alles goed voorbereid: mijn 3D-bril en oorwatjes waren standby.
 
We belandden ergens in de ruimte bij het ISS-ruimtestation ( leek sprekend op de echte ) samen met 5 astronauten. Het zag er prachtig uit. Met name de aarde, die afwisselend in nacht- en daglicht te zien was.
We konden er freewheelend rondzweven en soms zaten we in het pak van Sandra ( we konden haar horen ademen ).

 
Door het 3D-effect ontstond de ervaring alsof wij er echt bij waren. Dat leverde soms adembenemende beelden op.
Helaas ging het al snel fout: de Russen hadden hun ruimteafval niet in de goede container gedaan en onze vrienden ( en wij ) kregen meerdere malen te maken met puingolven.
Op dat moment was het fijn om je stoel te kunnen voelen.
 
 
Uiteindelijk overleefden wij en Sandra Bullock ( wat haar het meest fascineerde was de stilte in de ruimte - mijn watjes konden dan ook "in de pocket" blijven - behalve bij de puinstorm natuurlijk ) het geheel door via een halve Sojoez en een Chinese capsule weer op aarde te belanden.
Een matig verhaal maar zeker ook een verbluffend technisch hoogstandje.
 
Daarna dronken we een biertje in de foyer. De irritante en knetterharde muziek ter plekke deden mij terugverlangen naar de stilte in de ruimte.
Ja het is daar zo gek nog niet.

 

 

 

 

 



 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten