maandag 25 november 2013

Een klankschaal - healing concert.

Booiiiiing !
 
Donderdagavond 22 november. Ik ga vanavond naar een klankschaal - healing concert. De poging om mij telefonisch aan te melden lukt niet, maar als ik mij om 19.00 uur met slaapzak en kussen en R. bij de zaal meld kan ik na betaling een matras in de ruimte uitzoeken.
 
De matrassen liggen in een ovale vorm met in het midden 10-tallen klankschalen, gongs, regenpijpen, kalebassen met water, didgeridoos en nog veel meer.
 
 
Na een inleiding over de opbouw, de bedoeling en de voortgang begint het concert. Met mijn ogen dicht geef ik mij over aan de geluiden om mij heen. De diepe Balinese gong ervaar ik als indrukwekkendst. Ik hoor een beekje langs mijn hoofd stromen. Het geluid van tropische vogels en het geluid van aangedraaide of aangeslagen klankschalen.
 
 
Van tevoren werd gevraagd of je op een later moment een klankschaal op je rug of borst wilde en zo ja, op welke plaats. Ik besloot er een op mijn borst te nemen en even later werd er spontaan ook een op mijn buik geplaatst ( 2 voor de prijs van 1 ). De begeleider vertelde na afloop dat dit laatste intuïtief tot stand was gekomen.
Het werd een bijzondere ervaring.
De schalen werden enigszins aangedrukt tegen mijn lijf en werden dan aangeslagen. Een diepgaande, intense trilling werd zo meerdere malen in mijn systeem gebracht. Een prettig gevoel.
  

Na afloop van het concert ( 5 kwartier ) was er water, thee en de gelegenheid om iets te vragen.
Ik voelde me blij, opgewekt en speels en kon ik niet nalaten R. en een onbekende lieve dame die aan weerszijden naast mij lagen, met mijn kussentje op het hoofd te tikken.
Dat ging zo nog een tijd door.
 
De volgende morgen werd wat somberheid voelbaar ( ook losgetrild ), maar in de dagen erna overheerste het gevoel in de wijde omtrek door te klinken en dat resoneerde ook bij anderen op mijn pad. Ik was zelf een klankschaal geworden.
Een aanrader dus: dit concert.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten