woensdag 3 juli 2013

Paraderen op de Parade.

Met veel vooral leuke herinneringen aan destijds en jaren van afwezigheid stonden we A.,W. en ik voor de poort van de Parade. Bij de ingang mochten we onze leeftijd vieren. We werden binnengehaald als waren we ereleden van verdienste.
 
 
Na een eerste ronde over het terrein, met een bezoek aan het muntengooitoilet, besloten we eerst iets warms te doen. Het was immers nogal fris deze avond.
 
 
En zo liepen we langs de ijskraam, de wijnkelder en de bierbar tot dat we - voor ieder - iets passends gevonden hadden:
 
 
En we wilden meer: zo boekten we 3 zitplaatsen bij het door een dagblad aanbevolen Monica Da Silva Trio ( geen vrienden van Willeke Alberti , wel van Spa ). Het werd een dol half uurtje met 2,5 muzikale jongens die zeker geen blad voor de mond namen en ook konden zingen. En.....als publiek werden we ook nog eens onderdeel van hun act.
 
 
 Daarna werd het tijd voor een biertje en een nieuwe wandeling langs onder meer "de stille disco" en het ruige-mannen-theater ( baarden en snorren verplicht ). De mannen droegen zwarte baarden en mij deed het denken aan een verwesterd clubhuis van de Taliban. Te ruig voor ons. Bovendien hadden we maar één snor.
 
 
Nicole Beutler werd onze volgende keuze. Een zeer talentvolle zangeres en danseres die ons vergastte op iets dat je - tijdelijk - wel in huis zou willen hebben. Wat een dynamiek, wat een power, wat een wilde schoonheid. Haar Kissieman deed ons vliegen naar de toppen van de liefdeshemel en toen zij daarbij met alles wat zij van God gekregen had ging dansen vergat zelfs W. dat wij zitplaatsen geboekt hadden. "Met jou wil ik dansen" voelde ik naast me. En eerlijk gezegd: groot gelijk ( ik ook ik ook hoorde ik ook nog ).
 
 
 Na deze in meerdere opzichten adembenemende voorstelling bracht de frisse wind buiten ons terug in de realiteit en dus gingen we poffertjes eten bij een lieftallige maar strenge blondine die ons vertelde dat we het wel zelf moesten doen.
 
 
De pan wilde ze nog wel voor ons invetten, maar verder werd het een soort "spuiten en slikken" voor poffertjes. Op een andere plaats mochten we boter en suiker toevoegen en zo werd onze Parade op een verrukkelijke wijze afgesloten.
.
 
Volgend jaar zeker weer.
 
 
 
 
 
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten