zondag 7 juli 2013

Funcakes, een vorm van Zelfrealisatie.

Gisteren werd ik in de gelegenheid gesteld om cupcakes te maken. Achteraf zijn het funcakes geworden. Ik voelde mij gedurende enige tijd weer het kind dat mag spelen met kleur en vorm. Meer fun als cup.
 
 
Het begon allemaal heel basic: met uitleg over marsepein, het uitrollen, kleuren en decoreren ervan.
Na het uitrollen kreeg ik een cake-je om het omheen te plooien.
 
 
En daar er speels gewerkt mocht worden kon ik het niet nalaten iets toe te voegen wat ik de gebaksindustrie meestal niet gewaardeerd wordt.
 
 
Toen werd het tijd om serieus aan de slag te gaan. Ik werd stil en toch actief, belandde in een veld van tijdloosheid en kwam er weer uit tevoorschijn met dit resultaat.
Feestelijk en zacht.
 
 
 
En zoals meestal: als het ene gepasseerd is komt het andere: opnieuw ging ik in trans, ontdekte hoe sterren in mijn hart te krijgen en eetbaar goud toe te voegen.
Het resultaat: krachtig en stevig.
 
 
Na afloop kreeg ik een mooi doosje om mijn creaties mee te nemen om er op een later tijdstip van te kunnen genieten.
Dat tijdstip is morgen.
 
Vanochtend in het bos, aan het water lees ik een boek over allerlei vormen van Zelfrealisatie. Funcakes maken - zo realiseer ik me - hoort daar ook bij.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten