zondag 7 april 2013

Tulpen uit Amsterdam...singalong in de polder.

Half 4 ben ik er. Schipluiden. Op Hodenpijl. Vanmiddag is de singalong-middag in de oude kerk en naar men mij gezegd heeft: da's heel leuk.
Het is er erg druk en dus ontsnap ik even naar de prachtige stille tuinkamer.
Erg gezellig dat ik niet de enige Rootser ben, M. is er ook. Zij weet alles van de restauratie van het complex en zingt ook heel mooi sopraan.
 
 
Daar ik vanmiddag ook wil filmen voor mijn Youtube - account ( Hotze2009) ga ik verder met de verkenning van het gebouw. En zo beland ik bij een trap die toegang geeft tot de klokketoren ( betreden op eigen risico en dat was niet geheel onterecht - het laatste stuk is steil en wiebelig).
 
 
Ik onderdruk de neiging om aan het klokketouw te trekken en richt mij op het uitzicht door de ronde vensters.
 
 
Inmiddels wordt iedereen die mee wil zingen uitgenodigd in de kerk plaats te nemen. De juf pakt het gelijk stevig aan en deelt ons op in stemgroepen, voor het geval dat.
Ze heeft duidelijk ervaring met dit werk.
 
 
Opmerkelijk vind ik wel dat zij bij het praten een ontzettend hoge ( piep ) stem heeft. Ik hou er niet van. Anderzijds als zij zingt: alsof er een engel - die in de oude kerk woont - is ingedaald. Prachtig dus.
 
We zingen een zeer uitgebreid repertoire: Van Lou Bandy ( Scheveningen en de Olieman ) tot Mozart ( zijn kortere werk ). Het is allemaal wel voorzichtig wat we doen, totdat.......
 
de finale daar is: Herman Emminks "Tulpen uit Amsterdam".
Na wat geoefen en afspraken gaan we los .....meerdere malen........lalalala....'Tulpen uit Amsterdam".
Kijk en luister zelf maar:
 
 
En zeg nu niet dat je niet een beetje hebt meegezongen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten