zondag 21 april 2013

Marokkaanse stoofpot in Antwerpen.

Gisteren was ik in Antwerpen bij R. en A. Na de workshop konden we ons koesteren in de zon op een beschutte plek in de tuin. De rode Cahors in onze glazen kleurde transparant robijnrood in het krachtige zonlicht.
 
En....A. had een bizonder gerecht in gedachten: een Marokkaanse stoofpot.
Nu is Antwerpen voor mij meer de stad van het Vlaamse stoofvlees met frites. Toch lukte het mij moeiteloos over te stappen toen R. aanbood er patatten bij te maken.
 
  
A. verzamelde een grote collectie groenten en dat verdween allemaal in een grote schaal waar uiteindelijk een soort keramische hoed op kwam te staan. De bedoeling is dat alle groenten en het eventueel toegevoegde vlees gedurende langere tijd ligt te stoven.
Nu staat het water al weer in mijn mond.
 
 
Het resultaat was voortreffelijk. Vele smaken die samen een nieuwe smaak vormden en daar waar ik nog mocht twijfelen waren er patatten, sla en willofblaadjes met een dressing.
 
A. is voor mij een "Marokkaanse" keukenprinses.
En voor mijn patatten ga ik naar R.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten