zaterdag 6 april 2013

Fotoshoot aan de Albrechtskade.

Het was mij nog niet eerder gebeurd, maar afgelopen woensdag werd ik door K. uitgenodigd voor een fotoshoot in zijn studio, annex atelier. Het zou met name om portretfoto's gaan, waarbij ik expressie zou geven aan mijn creatieve ervaringen op het gebied van schilderen en dans.
 En daar ik tegenwoordig regelmatig het tegenovergestelde doe van wat ik denk, heb ik vrijwel meteen "ja" gezegd.

 
En zo reed er zaterdag om 13.00 uur een auto bij mij voor de deur die mij naar de fotostudio aan de Albrechtskade bracht. Een nieuw avontuur. Zo voelde het ook toen wij door een groot afgesloten hek een grote binnenplaats opreden waar tal van ateliers waren. Zo had de opbouw van J.P.Gaulthier hier plaatsgevonden.

 
 De studio was van alle faciliteiten voorzien. Hier werd het betere fotowerk gemaakt. Er stond zelfs een strijkijzer om eventuele plooien glad te strijken. Ook waren er bontvellen, samuraizwaarden en heel veel rozen.
En een geavanceerd zeepbellenblaaspistool.
 

Na de thee en de geruststelling van K. ,die er echt alles aan deed om mij juist te belichten, kreeg ik allerlei opdrachten. Zo mocht ik enige tijd naar bijgaande lamp kijken die wel erg veel op een kussen leek. Ik werd er slaperig van.
 

K. fotografeerde en flitste er vanuit allerlei hoeken op los.
Tussendoor liet hij mij wat resultaten zien in de categoriƫn van : "echt te gek" tot "doe die alsjeblieft maar niet".
Zo ontdekte ik plotseling meer rimpels bij strijklicht. Goed om te weten. Doe mij dus voortaan maar frontaal.
 
Het werd een interessante middag, waarin ik mijn vele gezichten de vrije loop mocht laten en nu al benieuwd ben naar het resultaat.
Eindelijk: een portfolio.
 
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten