maandag 11 december 2017

Winter in het Kralingse Woud.

Winterwandeling.

Om 10.00 uur zouden we - de wandelgroep - als gewoonlijk starten met een stevige wandeling rond de Kralingse Plas. Waarna warme koffie als beloning volgde.

Met spontane tegenzin verwijderde ik het ijs van mijn voorruit ( de winter is nu echt begonnen ) en overwoog ik om mij maar af te melden.
Moedig begaf ik mij uiteindelijk al glibberend en glijdend op pad. Gelukkig waren de doorgaande wegen goed berijdbaar.


Eenmaal op de parkeerplaats gekomen was het er vreemd stil. Ik dacht nog aan de reclame waarbij onverwacht hele groepen mensen,die  verstopt zitten, je vervolgens feestelijk verwelkomen.
Niets van dat alles.
Moedig trok ik mijn Survivalmodus aan en begaf mij in het besneeuwde woud. En merkwaardig genoeg: het zag er allemaal ( als je geselecteerd keek ) mooi uit, zoals deze kinderboerderij.


Vooral het lopen tussen de bomen door ( wanneer doe je dat nou ? ) was een plezier en totaal ongevaarlijk m.b.t. eventuele evenwichtsfluctuaties. Nadeel was de plaatselijke hoge vochtigheidsgraad, waardoor mijn schoenen meer dan sappig werden.


Een tweetal eenden keek meewarig naar mijn beweeglijkheid. Niets voor hen. Toen ik nog dichterbij kwam bleven ze gewoon zitten. En nadat ik mijn handen wat gewarmd had aan de warme gloed van hun veren ( hoe doen zedat ? ) ging ik geleidelijk terug langs het strand.
Daar kwam de wind pas goed tot haar recht en blies zodanig dat er witte kopjes op het water en rode oortjes op mijn hoofd ontstonden. Over de smalle dooistrook begaf ik mij terug naar de auto.
Ik had het overleefd en het voelde tof. Nu nog mijn voeten ontdooien. 

Op mijn mobiel zag ik nu een smsje van mijn wandelvriendinnen, die op een mij totaal onbekend adres aan de warme choco en oliebollen zaten. Ik was welkom. Dat zeker.
Maar omdat mijn mondhygiëniste ( weer in de survivalmodus ? ) op mij wachtte snelde ik naar huis.
Het was weer mooi geweest.


Toen de mondhygiënste mij vervolgens belde dat de afspraak niet doorging vond ik dat niet erg. Kon ik mooi dit verhaal schrijven.
😠😛😚😟😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten