woensdag 13 december 2017

Winter aan de Rottermeren.

12 december........de zon schijnt.


Na dagen met alle tinten grijs en wit breekt vandaag de zon even door en dat is voor mij een mooi moment om te polder in te gaan. Even naar en in de ruimte. De stilte ook . Met mogelijk fotogenieke beelden.

 
Er staat een koude wind uit de richting van Delft en ik besluit het eerste stuk wat meer beschut te gaan lopen. Terug dan met de wind in mijn rug. 
Boven Zoetermeer een dreigende sneeuwlucht.


De lucht is hier heerlijk fris en wellicht ook zuiver. De sneeuw kraakt onder mijn schoenen en de zon voelt als heel welkom.
 Een gevoel dat ik ken van de wintersport.


Het zonlicht wordt steeds feller en kontrasteert met de opkomende wolken. Het water ligt er aantrekkelijk koel bij.


Nog eenmaal blik ik terug om te zien hoeveel tijd ik nog heb voor de bui losgaat. De regenboog laat op zich wachten.


Terug in de auto realiseer ik mij hoe fijn het was om hiernaar toe te gaan, de twijfel en loomheid voorbij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten