maandag 15 mei 2017

The Sanctuary

The Sanctuary.

Tijdens een wandeling langs en door het vogelbroedgebied de Koornmolen ,langs de Rottermeren kwam ik onverwacht een ingang tegen, die mij dieper in het bos daar voerde. Helemaal onbekend was het niet, maar de bagger op het paadje was ( nog ) niet uitnodigend genoeg geweest.
Behoedzaam zocht ik mijn weg door het groen, terwijl honderden vogels voor het achtergrondgeluid zorgden. En plotseling stond ik ervoor: een speciaal bouwwerk van takken en stammen met hier en daar wat reddingsobjecten aan de buitenzijde.
In het midden van de ruimte was de stam van een jonge boom zichtbaar. En er hing een brief met een nadere duiding. 
Het bouwwerk is een zgn. Sanctuary. Een heilige plek, in dit geval in de natuur. Het is gebouwd door de archeologische vereniging Molentiend en dient de herinnering aan onze vroege voorouders ( jagers en verzamelaars ) ,die hier ooit woonden, levendig te houden.
Voor mij viel onmiddellijk de relatie op met Sjamanistische bouwsels of zoals in een latere kunststroming de zgn. Follies.
Of de Sanctuarys die door de religieuze stromingen neergezet zijn. En met wat verbeelding zie je ook daar iets in het midden naar boven rijzen / reizen.
 
Het zag er al met al stevig gestut uit al washet betreden ervan op eigen risico.
Ook op eigen risico verbleven de aalscholvers aan de overkant in hun nesten.
 Een levendige bedoening ( veel kraamvisites vermoed ik ), maar voor het bladerdek niet zo gezond.
Dat zag er beter uit rond de Sanctuary.
Ga eens langs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten