dinsdag 29 december 2015

Het oliebolleneindejaarszwemfestijn.

Het was een leuk vooruitzicht: 14 dagen geleden bood Joyce ( van de dinsdagzwemclub, niet te verwarren met de vrijdagzwemclub, die van de appeltaarten ) aan op de laatste zwemdag van het jaar voor oliebollen te willen zorgen. Een leuk idee.
In het diepste geheim ( een stille kracht ? ) bereidde Henny iets soortgelijks voor, maar toch anders.
Daar ik nog niet zwemfähig was maar wel trek had, nestelde ik mij met een kopje thee á la Tanja aan onze tafel. Terwijl ik mijn beeldend vermogen al vast activeerde.
Zo moest het eruit zien.......
Het zag er van buiten mooi uit, maar het ware genot zat aan de binnenkant en lachte mij toe....
 Henny besteedde eerst nog wat aandacht aan de koffie met Amaretto en slagroom. Ja, in het zwembad wordt goed voor ouderen gezorgd.
Maar dat gedaan hebbend bracht zij haar verrassing op tafel : hartige Indonesische oliebollen:
Zo werd het een heerlijke "afterswim" waarbij ieder net zo veel bollen kon eten als hij of zij maar wilde. En dat werd zeer gewaardeerd.
En zo eindigde een mooi en gezellig zwemjaar 2015 en besloten wij volgend jaar zo door te gaan.
Volgende week dus.............






Geen opmerkingen:

Een reactie posten