zaterdag 29 november 2014

Vlonderen.

Na de retrospectieve reis met de ss Rotterdam en het bezoek aan Nieuw-Katendrecht.............het lijkt er de tijd voor...........stapte ik een ander herinneringsveld binnen: Good old Kralingse Plas.
Ik was er lange tijd niet meer geweest.

 Het was er stil. Eerst even kijken vanuit de auto naar het water, de lucht en de zo bekende afscheiding van bos en stad. Af en toe passeerde er een sporter of een hondenbezitster.
Links achter mij het Kebau-huis, waar ik voorheen dikwijls op het terras had gezeten.
 Zin om een stuk te lopen.
 Ik volg het dichtsbijzijnde pad naar het water. Het gaat over in een vlonder.

 Die overgaat in een vlonder, die................. Het is nu mogelijk om via vlonders aan de buitenzijde van het bos en de binnenzijde van de Plas te lopen.

 Het water rondom is kraakhelder en bijna roerloos.

 Eenmaal terug op het land biedt dat een ander beeld: Nieuwe vlonderaars.
In willekeurige volgorde ?

 In dit bos zijn geen wilde dieren. 
De schapen kunnen in alle rust grazen en ik waan mij tijdelijk in Drente.

 Langs de plek waar ik een tiental jaren trainde met de trimgroep van de atlethiekclub PAC.

 Tijd om verder te reizen: naar het zwembad, waar wij na het zwemmen door B. getrakteerd worden op amandelkrullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten