donderdag 20 november 2014

De Markthal in Rotterdam.

Daar ik vanochtend naar het centrum wilde voor wat boodschappen en vervolgens uitstapte bij Metrostation Blaak kon ik deze keer echt niet om de Markthal heen.
 Toch wel een bijzonder gebouw. Mede door de immense glaswand aan de buitenzijde, waarin de omringende gebouwen weerspiegeld worden.
Binnen is het vol en druk, maar daar let ik in eerste instantie niet op:
Boven daar gebeurt het.
 Gigantische vruchten, korenaren, broden, groenten en bloemen sieren het plafond. Het ziet er allemaal fris, fruitig en vrolijk uit.
 En voor wie honger krijgt zijn er voldoende, veelal luxe "marktkramen", die m.i. weinig van doen hebben met de gewone marktkramen buiten. Ook de markthallen zoals die in zuidelijke landen voorkomen lijken er niet op.
Het lijkt meer op een Leclerc Extra Large. Zonder zo'n plafond, dat wel.
 Bijzonder is het allemaal wel. Met als grappig bijverschijnsel dat er ramen vanuit de ingebouwde woningen op het winkelplein kijken.
Er zijn ook dieren die helemaal opleven als er een vegetariƫr naar ze kijkt.
Het is mooi om te zien, maar mijn boodschappen doe ik liever ergens anders. Wel heb ik nog een moment voor een "artistic impression". 
Zo'n foto die nooit eerder gemaakt is.
 Bij deze:


 Tijd op weer richting Potlood te gaan. En naar de Centrale Disccotheek.
 Natuurlijk zijn de CD's die het liefst leen weer uitgeleend ( onbegrijpelijk ) , maar ik vind toch een qua smaak breed alternatief.
Nu nog even de Groene Passage voor wat aparte theesoorten, koffie en brood.
Thuis is het tijd om wat "na te genieten" en verder te werken an de schilderijen die ik gisteren begonnen ben ( wordt dus vervolgd ).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten