maandag 24 maart 2014

Op bezoek in het vernieuwde Artihove.

Het is zondag 23 maart 2014 en ik wil naar buiten. De frisse lucht in.
Ik rijd naar het Hoge Bergse bos en beland in de eerste hagelbui van dit jaar.
Heel verrassend.
En omdat er nog een aantal buien aankomen besluit ik richting Artihove te lopen, waar de vernieuwde koffie al klaar staat.
 
 
Deze keer hebben de exposerende beeldhouwer en de tuinman blijkbaar goed met elkaar overlegd, misschien zelfs samengewerkt.
Het levert een verrassend beeld op.
 
 
Zolang het droog blijft ga ik rond in de beeldentuin. Met name het beeldeneiland ondergaat een metamorfose. Niet meer een lange route met beelden, maar sfeerplekjes en doorkijkjes met kunst.
 
 

En dan is het tijd om naar binnen te gaan.
Liefst zou ik vrijuit fotograferen, maar of men dat toestaat ? Uiteindelijk lukt het mij toch een paar highlights vast te leggen, zoals......
een serie keramische beelden.
 
 
Of dat originele cadeautje.....
 
 
Of dit bijzonder fraaie glassschilderij......
 
 
Met een laatste blik naar buiten - de zon schijnt weer - neem ik afscheid van deze inspirerende omgeving.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten