zondag 31 maart 2013

Een nieuw schilderij.

In het kader van schilderen voor de dans ( 5 ritmes - Gabrielle Roth ) kwam ik al dansend tot een nieuwe creatie:
 
 
Daar ik in eerste instantie meer een intuïtieve zoeker en verzamelaar ben, dan een planner, is er sprake van veel veldwerk. Zo verzamel ik in eerste instantie dansposes op het internet, maak er mallen van, zet die op reeds beschilderd materiaal en knip deze uit. En dan begint het schuiven.
 
 
En daar dansers een vloer nodig hebben komt er een doek, waar ik al zoekend en overschilderend kom tot een eindbeeld, dat okee voelt.
Dit maakt wel dat onder het getoonde beeld zich meerdere, eerdere afbeeldingen bevinden, die nodig zijn om te komen waar ik wil zijn.
Zo doe ik dat. 
 
 
Als het "af" ( relatief ) voelt ga ik kijken "wat ik nu weer gedaan heb", wat ik erin kan zien en wat dit mij en over mij zegt. Dit laatste ga ik natuurlijk hier niet vertellen. Ieder mag er het zijne of hare in zien.
 
En dan kan ik het beeld toch ineens weer veranderen.
De vrijheid van de kunstenaar.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten