maandag 12 augustus 2024

De Paardenfluisteraar.

 


 Het is zaterdag en tijd om een dagje naar België te gaan. Na het bezoek aan de Carrefour voor verse croissants, water en bier, rij ik door naar Minderhout, waar de Euro 95 minder kost als in Meer.

Via de onverharde paden en kuilen ( gelukkig droog ) zoek ik mijn plek in het bos. Vers gezette koffie, croissants en een goed boek ( nog steeds De Bourgondiérs, maar die zijn dan ook 550 pagina's dik).

Daarna is het tijd voor een lange wandeling met tussenstops door het bos en langs de akkers aan het riviertje De Mark. In de eindfase ga ik ( hoe heerlijk ) altijd even zitten op een bank met uitzicht op een weide, waar een paar paarden bezig zijn paard te zijn. Het moment dat zij mij opmerken komen ze altijd naar mij toe. Mogelijk ben ik die man van het verse gras ( hun weide ligt er nogal kaal bij ).

En dan begint de dialoog, aanvankelijk wat onrustig en nerveus, maar geleidelijk maakt mijn originele fluistertechniek dat ze helemaal Zen worden. Altijd weer een leuke ervaring: kijk en luister zelf en relax :



In deze natuurlijke omgeving probeer ik ook nog wat vogels te spotten, zoals :


 de ekster.

de gaai, een beschermde vogelsoort

de wulp

de boerenzwaluw

Inmiddels is het laat in de middag en via Meerle rijd ik terug naar huis.

Een welbesteede dag.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten