zaterdag 22 juni 2024

Premiére Do It Again, Studio 1, De Doelen.

Do It Again

 

Een half jaar geleden ging ik eens kijken bij de Muzieksalon van de SKVR in de Romeijnshof in Ommoord ( met dank aan Marjanne en Hans ). Naar ik begreep was ook hier een 55+ rockband in opbouw ( zoals eerder aan de Ringdijk in Schiebroek ). Ik mocht 2 keer proeven, passeerde de opkomende twijfels en ging meedoen. Als zanger. Mijn instrument.

Het repertoire bestond op dat moment uit de Avond van Boudewijn de Groot ( met als gevolg dat er steeds naar mij werd gezongen; Ik geloof in jou !  En dat hielp. ). Gemakshalve zong ik dat dan terug. Verder Once I had a Girl van de Beatles en Don't dream it's over van Crowded House.

Het werd een verrassende tocht met veel ritme, harmonie en samenspel, waarbij we ook wel eens in meerdere opzichten uit de bocht vlogen of konden vliegen. Drums, bas, gitaar en 3 vocalisten daar begon het mee. Er verdwenen ( helaas ) mensen en er kwamen er ( gelukkig ) ook weer bij. Dwarsfluit en keyboard deden hun intrede en het repertoire veranderde ook.

In onderling overleg viel de keuze op Pretty Woman, Roy Orbison / Crazy little thing, Freddy Mercury / Go your own way, Fleetwood Mack / Have you ever seen the rain. En terwijl Emil met de instrumentalisten werkte, gingen Dorien en Megan met ons zangtrio aan de slag. Soms viel het mee, soms viel het tegen en de motivatie bleef altijd. En als dan zang en muziek soms naadloos pasten dan was er zelfs een geluksmomentje.

Wat ik toen nog niet had kunnen vermoeden was dat ik op 20 juni met deze band op het podium in Studio 1 van De Doelen zou staan. En hoe leuk: veel vrienden en bekenden leefden mee. Mogelijk was het mijn enthousiasme dat oversloeg. Mijn meeste leeftijdgenoten vullen hun resterende dagen op heel andere manieren in. Bij mij verscheen een jongensdroom die nooit vervuld was ( nou ja ik schreef wel lied-teksten voor feesten, bruiloften en verenigingen en trad daar ook mee op ), maar dit was toch anders.

Ook stond het haaks op het 30 jaar zingen van ( dikwijls serieuze  ) wereldliederen bij het Rootskoor Rotterdam of tijdens de vele gelegenheidskoren, waarbij de mantra ( in al haar verschijningsvormen ) centraal stond. Met af en toe een uitstapje naar de Jazz of Country. Het anders zit ook in de begeleiding door de band. En soort trein die gaat rijden en waar je dan op meebeweegt. Wel Tsjoekesjoek enTuut Tuut op het juiste moment inbrengen ! Liefst 3 stemmig.

Al met al een geslaagd gebeuren met veel leuke reacties en mooi beeldmateriaal van Dorien, wat ik helaas hier niet geplaatst krijg i.v.m. de grootte van de bestanden. Gelukkig waren er ook andere lenzen die ons wilden vangen.



Al met al smaakt het naar meer. We gaan door.....We zullen doorgaan ! En ook verlangen we naar nieuw repertoire, zodat de nachtelijke nazang een ander lied krijgt. Don't dream it's over keert terug, Cocaïne van JJ Gale en Do It Again van Steely Dan zijn nieuw.
Een nieuwe uitdaging.
 

Met dank aan allen, 
Henk, Rotterdam , 23 juni 2024.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten