maandag 23 juli 2018

Siebe doet de Vierdaagse.

Siebe doet de Vierdaagse.

Zo, daar ben ik weer en ik heb er zin in. Zo'n Vierdaagse ligt mij wel en ik vertrouw erop dat oma weer een leuke route heeft uitgezet. Het meer ligt er goed bij en ik heb een eigen kamer met 2 bedden. Een voor Siebe en nog een voor Siebe zal ik maar zeggen.
Na wat gepuzzel gingen oma en ik boodschappen doen. En de volgende morgen haalden we Italiaanse bollen, omdat Henk zou komen en die vindt dat ook lekker. Het was heel gezellig bij de lunch en hij liet mij zien dat je een Italiaanse bol niet doormidden hoeft  te snijden, maar dat je 'm via de bovenkant kunt openen als een bloem. Daarna gooi je 'm vol met aardbeitjes en dat is smullen geblazen.
Henk had een vrolijke, maar nogal platte boot meegenomen. Alleen lukte het niet 'm op te pompen. Inge dacht : Wat nu ?
Jammer, maar de volgende dag zou de buurman het doen en dat lukte. We konden varen.
Helaas. Maar nu was het tijd voor iets anders: wij liepen naar de Grote Plas. Heerlijk om te gaan zwemmen, maar helaas het blauwalgje zei dat dat niet mocht en dus.......
....ging ik doen waar ik ook goed in ben: een eigen plas maken. Ik vulde de emmertjes en Inge mocht ze omkeren ( haar talent ), terwijl Henk de buurt afzocht naar bloemetjes voor op de torens.
Een mooi Gesamtkunstwerk zal ik maar zeggen.
Eenmaal weer thuis was het tijd voor de dierenzwemles. Sommigen mochten al het water in voor hun diploma, terwijl anderen mochten meekijken vanaf de kant.
Daarna werd het tijd voor een rustpauze. Samen met Henk keek ik naar de Tour de France en hoe die man in zijn groene trui de etappe won. Dat zou ik ook wel willen, maar nu even niet. Eerst scholletjes eten........


 ........een mooi verhaal en dan: slapen maar......Ik droomde van een peddelende overtocht in een opgepompte boot.
Helaas de volgende dag stond er zoveel wind dat varen meer iets had van "de kant vasthouden". Anders zouden we de Noordzee opdrijven.
Jammer dat wel.
De volgende ochtend gingen we heel vroeg naar Henk. Waar hij woont zijn ook bergen en terwijl ik de eerste beklom dacht ik aan mijn vakantie in Oostenrijk. Op de top riep ik het: Oooooostenrijijijijk !
Leuk, maar ik kreeg er wel grint van in mijn sandalen.
Henk had een nieuwe natuurspeeltuin ontdekt en daar waren allerlei spannende dingen te beleven, zoals deze glijbaan. Echt iets voor mij.
Het leuke vind ik, dat het spannend is om er in te gaan, maar dat ik er heel blij uit kom..
In het wilgendoolhof liet ik zien dat ik heel slim ben. Inge en Henk liepen steeds te zoeken naar de weg naar het midden. Ik niet, ik liep gewoon tussen de wilgen door. Knap bedacht. En ik hield energie over.
Er waren allerlei klimbomen en hangbruggen, maar het leukst vond ik de pont die je zelf kon besturen. Eerst voorzichtig met Henk en Inge. Wat een gewiebel met die grote mensen aan boord !
Maar toen zij even niet hadden opgelet - ja ik ben soms razendsnel en ik grijp dan mijn kans -  deed ik het helemaal alleen. Terwijl oma vol bewondering naar mijn trekkracht keek maakte Henk er een filmpje van. Ja, ik had hun volste vertrouwen in een goede afloop.
Daarna bleef ik heel goed luisterend in de buurt van Inge, want ze zei iets over eten.
Even waren wij Tarzan en Jane in het oerwoud.
Maar toen kwam oma eindelijk op haar bestemming en besloot ik haar zo te laten: met haar oogjes dicht en helemaal ontspannen. 
Ook opa Henk lag te dutten, maar die houdt wel van een beetje opschudding. Hij viel er bijna uit. Ik kon er om lachen. Hij werd ook een beetje zeeziek, geloof ik.
En toen was ik aan de beurt. Henk schudde en schudde en ik krijste van geluk.......tot het genoeg was. Naar ik hoop zijn daar geen filmpjes van.
Ik had hier altijd wel willen blijven, maar een insektensteek in mijn teen en op mijn voet maakten een einde aan het plezier. Met afterbite was ik ook weer snel beter: tijd voor een koude chocomel.....wat kan dat toch heerlijk zijn.....
Na een lekkere tosti en mijn eerste hapje kroket ( vind ik ook lekker ) gingen we naar de grote pont, waar mijn broer en zus al op gevaren hadden. Het was erg druk en daar oma bang was dat ik mee zou gaan varen aan de buitenkant vroeg zij Henk of deze mij wilde beschermen.
Dat was heel leuk. Ook ging ik even bij Inge zitten omdat we samen op de foto wilden.
Nou dat lukte allemaal heel goed en omdat het tijd was om even te relaxen gingen we naar het huis van Henk. Ik was daar nog nooit geweest. Mijn broer en zus wel ( ja ouder zijn heeft ook voordelen ).
Binnengekomen liep ik snel in het rond en ik zei: Ik kom hier wonen. 
Waar staat mijn bed ?
Misschien wel op het balkon en dus gingen we daar snel kijken: dat was heel hoog. Oma zag mij al wegvliegen, maar opa Henk zei dat dat niet kon.
Binnengekomen maakte Henk zijn hometrainer op maat voor mij en zo kon ik mijn overvloedige energie daar verder op los laten.
Dat was echt te gek.

Daarna gingen we zwaaiend naar Leerdam, waar pappa en Mette mij verwelkomden met een fietsenrekdans. Ook dat was echt te gek.
Ja, het was weer een leuke en beweeglijke Vierdaagse geweest.

Siebe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten