zaterdag 10 februari 2018

Kunst in de Rotterdam Cruise Terminal.

Kunst Cruise Terminal.

Op uitnodiging van Galerie Etienne uit Oisterwijk ging ik met Karel naar de Wilhelminapier. Daar ligt de Rotterdam Cruise Terminal. De plek waar vroeger de passagiers instapten voor hun vaart met de Holland Amerika Lijn. 
 Na een barre tocht door de code geel gerelateerde sneeuwstorm stapten wij binnen. Op de bovenetage hadden een aantal galeriën kleine exposities ingericht. Onze wandeling, verwondering, dan wel herkenning of verbazing kon beginnen.
Een aantal variaties op Jantje Beton was te zien. Er waren accesoires aan toegevoegd om het op te leuken. Zo was er een Viking met Raku-gestookte horens.
 Iets verderop kwamen we een werkwijze tegen die mij wel zeer bekend voorkwam. De persoon was bezig met hetzelfde, waar ik me de laatste tijd mee had beziggehouden.
Alleen de prijzen waren anders. Wel iets om een beetje jalours op te zijn. Anderzijds was het niet duidelijk of het ook werd verkocht. 
We hadden veel herkenning. Er was werk bij dat we het afgelopen jaar ook al op de Art Fair in het WTC gebouw hadden gezien of bij de Kunstrai in Amsterdam.
Nieuw was de stand waar met diverse metalen, spiegels en prisma's was gewerkt. Ik kon er onderstaand zelfportret maken. Weer eens wat anders, maar mogelijk niet geschikt voor mijn paspoort.
Een andere vereeuwiging vond plaats met een wat duidelijker spiegelbeeld.
Maar de echte toppers van deze middag vonden we bij Galerie Etienne,
 
Het materiaal ( gekleurd ( vloei ? ) papier ) was zodanig verwerkt dat het vanuit verschillende hoeken gezien een andere kleur aannam. Dichterbij kijkend leek de inspiratie ontleend aan feestslingers. Ook had ik een associatie met de opening van de Olympische winterspelen in Zuid Korea.
Arbeidsintensief dat ook. En er hing een leuk prijskaartje aan : 13.000 euro naar ik mij herinner. Hier waren wel kopers op de kust.
Daarna restte ons een capuccino, een mislukte poging om in het fotomuseum te komen, een verse sneeuwjacht en een volgeladen metro.
Het was weer mooi geweest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten