zondag 22 januari 2017

Schaatsen bij Willem Alexander, een impressie.

Schaatsen bij Willem Alexander, een impressie.

Vandaag zondag 22 januari is weer zo'n mooie zonnige, windstille dag na een koude vriesnacht.
En dat is dan ook in de Nesselandepolder te zien. De 2 km lange roeibaan en alle waterpartijen tussen de inhammen en eilandjes zijn dichtgevroren.


Wat zou dit een fantastische accomodatie zijn om bij aanhoudende vorst een marathon te organiseren. Daar is het nu nog te vroeg of ....te warm voor. Wel heel prettig voor de vele watervogels die samenkomen bij de plaatselijke zeldzame wakken.


Even dacht ik nog dat het ook hier - in navolging van Washington - om een demonstratie tegen Trump ging. Echter er was geen rose mutsje te zien. 
Wel veel gele snaveltjes.


En hoewel ik stil naderbij kwam, ik kon niet voorkomen dat een van de aanwezigen een vertreksein gaf en daar gingen ze: een fantastisch gezicht.


Verderop kwamen er ook andere isvogels in beeld. Zij probeerden meer de wakken te mijden. En op veel plaatsen was dat ook geen probleem, zolang je op de voorgeschaatste route bleef..

  
Op sommige plaatsen ontstonden Bruegeliaanse beelden van gezinnen die zich maar al te graag op glad ijs waagden. Een fotograferende oma aan de kant gaf haar angst vorm door te roepen dat ze er "nog niet klaar voor was ".


En dat was jammer, immers de winter kan ook weer snel voorbij zijn. 
Dit meisje nam alvast wat voorzorgen: ze verzamelde ijs om er thuis nog iets leuks mee te kunnen doen.


En zo belandde ik na 5,5 km weer in de buurt van mijn mobiel, dat op een compleet lege parkeerplaats stond, maar wel door een zwalkende kladestiene particulier gebruikt werd om achterwaarts parkeersteekjes te leren maken.


Het ging om een moeder die zonder bevoegdheid, zonder tweede rempedaal, zonder extra spiegels haar dochter leerde dat acheruit parkeren bij en rond mijn auto best kan "als je het maar voorzichtig doet".
Toen ik daar mijn ongenoegen over uitte hield zij het niet langer bij mij en mijn opvoedkundige adviezen uit en snelde vol gas weg.
Hopelijk voor de dochter naar een echte rijschool.


Behalve dat laatste was weer mooi geweest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten