maandag 24 juni 2013

From Barchem with love.

Of ik zin had om eens te komen kieken naar haar nieuwe woonstek in Barchem . A. schreef het mij tussen de Kerst- en Nieuwjaarswensen en nu was het zover:
Met de auto en koffie op weg naar het Verre Oosten.
En daar waar mijn nieuwe Tomtom stopte zag ik haar zwaaien op het grote groene erf.

Wat een prettige plek om te wonen, wat een ruimte, wat een afwisselend landschap ook. A. woonde in een weliswaar wat klein, maar fraai gemoderniseerd deel ( van alle gemakken voorzien ) van een grote bestaande boerderij.
En ook de stilte. Ik kreeg ineens zin om heel lang te gaan slapen - iets dat ik gelukkig kom comprimeren tot een dutje, waarbij ik het gevoel had af te dalen in de diepere Achterhoekse lagen.

 
Na de lunch werd het tijd voor avontuur en A. nam mij mee naar " de Kale Berg ", de ultieme broedplaats voor de Witte Wieven ( die er die middag niet waren ).
 
 
Een magische omgeving, die nog versterkt werd  door de geweldige wortelmanifestaties.
 
 
Adembenemend
Gelukkig konden wij een kopje expresso genieten bij de Zwiepse Molen, die deze middag op vrijwillige basis gerund werd door een neurologe. Ja ik voelde me weer helemaal thuis.
Thuisgekomen kwam A. met het voorstel te gaan eten bij een restaurant dat van oudsher beheerd werd door Quakers: Woodbrookehotel.
 
Het was een goede keuze. Na een aperitiefje op het frisse terras ( de herfst kwam eraan ) konden we plaatsnemen in een restaurant met veel ruimte, een open keuken en.....geen muziek.
.
 
De kaart was weliswaar klein, maar de gerechten waren qua smaak en presentatie groots en smaakvol. A. koos bij haar droge witte Chablis een Doradefilet, terwijl ik mijn liefde verklaarde aan een malse entrecôte van IJsselvalleirund.

 
De echte apotheose zat echter in een kaasplankje met een veelheid aan lokale en interlokale kazen, geserveerd met chutneymix, noten en rode port.
Jammie !
 
 
Ronduit welgedaan gingen wij terug naar "de mooiste stek ter wereld" waar we onder het genot van koffie nog eens fijn konden bijpraten over alles wat zich aandiende.
Met een rond gevoel op meerdere gebieden reed ik later die avond terug naar huis. Die nacht droomde ik zelfs smaakvol en dat vind ik op zich ook heel bijzonder.
A. bedankt.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten