dinsdag 18 juni 2013

Terug na een lange pauze.

Het was op 5 juni dat ik hier de laatste keer publiceerde. Daarna werd het voor mij en met mij stil in meerdere opzichten.
Echter nu kwam er weer beweging: Na het vergeten van mijn all-inn-portefeuille op maandag in Steenbergen - wie denkt er nu aan een jas bij tropische temperaturen - zat er weinig anders op dan er opnieuw naar toe te rijden.
Ogenschijnlijk zag alles er prachtig gemaaid, geknipt en geordend uit. Echter wat niet te zien is, is de enorme woekering van het verschijnsel "vlier". En daar ik heel blij was al mijn creditcards terug te hebben besloot ik dat te vieren met de kettingzaag.
Uren duurde de strijd tegen deze hardnekkige struiken en dat in een zinderende hitte.
Een voor een dwong ik ze tot overgave, wat niet meeviel, want omzagen is een, maar wat overblijft is duizendvoudig. Gelukkig zou die middag tuinjongen T. komen, zodat hij mee kon helpen orde te brengen in de chaos.
Helaas bleek hij verhinderd vanwege de hitte. En daar stond ik dan, samen met I., de handen in onze bezwete haren.
Uren later, na het douchen, het slapen en het eten van Oppendoezers ( aardappels ) met boontjes en Limburgs stoofvlees voelde ik we weer mens en kon ik tevreden terugkijken naar een dagje in de bosbouw.
Die avond, bij het vertrek, heb ik nog wel even gekeken of ik mijn portefeuille niet had vergeten.
Dit tot groot plezier van de lijsterbes.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten