donderdag 16 juni 2022

nieuwe schilderijen

 

Nieuwe schilderijen.

In de afgelopen maanden lag het intensief schilderen wat stil. Wel zag er met enige regelmaat een nieuw exemplaar het levenslicht. Hierbij de collectie:





De Zernike schilderclub.

Het afgelopen voorjaar waren er weer verschillende momenten waarop ik de kwast ter hand nam. Zo stond ik in de lift met een buurvrouw ( niet van de Gouwe Ouwe ) die schildersspullen bij zich had. In de gemeenschapsruimte van mijn appartement kwam op woensdagochtend een groep bewoners bijeen om onder het genot van een kopje koffie ( verplicht ) met elkaar te schilderen en nieuws uit te wisselen.

Ik besloot langs te gaan. Met mijn spullen en een doek van 50 bij 70 was ik mogelijk wat te groot, maar de dames schoven 2 tafels aan, een zeiltje erover en schilderen maar. Er waren alleen dames. eerder waren er ook 3 heren geweest, maar die waren inmiddels overleden. Mijn opmerking dat ik mij dus mogelijk in gevaar bevond brak het ijs en ik kreeg koffie.

 

De dames werkten vooral klein. Soms naar voorbeeld ( er hing een Cézanne aan de muur die ik onmiddellijk herkende. Goed gedaan dus ). Een dame werkte meer intuïtief, wat mij meer aansprak. Omdat ik dat ook doe. Rustig liet ik komen wat er kwam en het resultaat vond ik best leuk. Het wekte ook verwondering om in een uur zo'n groot werk af te leveren.

Het lijkt mij leuk om na het zomerreces een keer met alle dames op een groot doek te werken en te zien wat er dan gebeurt. 

Henk, 20 juni 2022.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten