vrijdag 14 januari 2022

Winterbeelden januari 2022.

 Winterbeelden januari 2022.

De winter speelt zich al langere tijd af onder hogedrukgebieden zonder zon en met veel mist en bewolking. Het was dan ook een uitkomst dat er "in het zuiden" zon op komst was. Als een kind zo blij stapte ik met grote verwachtingen in de auto op weg naar België. In eerste instantie was het ook daar bewolkt.


Dat veranderde echter snel, nadat ik wat verder zuidwaarts was gereden en daar behalve zon ook een zonnige benzineprijs van 1,61 euro ontmoette. Wat een heerlijk gevoel. En nadat ik in de Carrefour een ladinkje Orval had aangeschaft ( weer een voordeel van 1 euro per fles ) kon mijn dag niet meer stuk. 


Tijd voor een mooie wandeling in De Mosten, onderbroken door 2 bankjes op de route waar het goed en droog zitten en af en toe klauteren was.


En na een heerlijke lunch bij "Altijd Beet" , het plaatselijke vissersdomein, werd het nog beter. De temperatuur steeg zowaar naar 12 graden. De klaterende fonteinen dansten in het zonlicht en alles zag er zo anders uit. Zo 2022.....



Ik kreeg zin om te zwemmen, met een biertje op het terras in de zon te zitten, maar helaas het terras was nog dicht en een zwembroek ? Wie had daar eerder aan gedacht. Het bleef dus bij koesteren in de zon. Zolang totdat de file riep ( nou ja de roep om voor de file thuis te zijn ). Het was weer mooi geweest. Het was alsof de auto ook anders reed. In ieder geval goedkoper.





 
De Mosten, Meer, België, 17 januari 2022.

De eerste winterbeelden van 2022 heb ik inmiddels vastgelegd. Met name op 1 januari was het stralend weer. Deze week overheerst de mist en er zijn ook tussenvormen. Hoe dan ook: het wandelen is er goed.




Overigens zijn de bankjes langs de route vochtig. Jumbo heeft daar een gezellige oplossing voor. Om blij van te worden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten