maandag 5 december 2016

Er wordt weer gebouwd.

Er wordt weer gebouwd........

Met de nadering van het Sinterklaasfeest stelde ik mijzelf de opdracht om voor 3 kinderen van 3,6 en 7 jaar iets te bouwen dat als surprise kon functioneren, maar ook daarna nog langere tijd gebruikt kon worden om in en mee te spelen.
Aansluitend bij het nieuws dat de bouwmarkt en de verkoop van huizen weer aan het "aantrekken" was besloot ik 3 PB"s te maken.
Personal Bungalows.
 
Als basis nam ik 3 verhuisdozen van Ikea en wat stevig karton voor de daken. De daken zouden afneembaar zijn, maar ook transparant door het plaatsen van grote ramen.
 
Aan de beide zijkanten naar binnen scharnierende deuren en aan de voorzijde een breed inkijkraam.
Op de vloer van de huizen plakte ik vinyl, zodat ik er tijdelijk dingen op kon vastplakken 
( vervoer ) en die daarna weer gemakkelijk losgemaakt konden worden.
Daarna werd het tijd om aan de diverse huizen een personal look te geven. Enigermate afgestemd op de belangstelling van de kinderen.
 
Om deze personal look te kunnen maken had ik een voorraad foto's aangelegd.
Verder zou ik de aanwezige Sinterklaascadeautjes aan een zijde zichtbaar in de deur plaatsen. Dit om spontaan te maken openingen te voorkomen.
Daarna waren de voorzijdes aan de beurt.
 
Voor de ramen plaatste ik foto's van de kinderen, zodat vanaf het eerste moment duidelijk zou zijn wie hier woonde. En er niet op Sinterklaasavond een rijdende rechter zou moeten uitrukken.
Ook kreeg elk huis een eigen naam en adres.
Daarna werd het tijd voor de binnenzijde - het meer permanente - nadat de cadeautjes verwijderd ewaren.
 
Al met al erg leuk om te doen. Het bood mijzelf veel plezier om het te maken en ook om wat voor te genieten van de mogelijke reacties.
Al snel na opening werden de huizen in gebruik genomen en ontstond er een prettig contact tussen buren.
 
 

Al met al een dankbaar en creatief projekt.
Een aanrader.
 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten