donderdag 6 oktober 2016

Zin hebben in Meer.

Op mijn maandelijkse gang naar Antwerpen kan ik er niet aan ontkomen om te profiteren van de lagere benzineprijs bij onze zuiderburen. Ik sla dan na de grens al snel af bij de afslag Zundert/Meer.
Linksaf is de benzine meer dan een dubbeltje duurder als rechtsaf.
Ik sla dus niet linksaf.
Na een paar honderd meter is een tankstation. Iets verder naar rechts ga je het dorp in en ga je links dan kom je na een paar kilometer in een fraai recreatiegebied.
Ik sla nu wel linksaf.
Nu had ik nooit veel tijd om het te verkennen ( het dorp ook niet ), maar nu vandaag was het zonnig met een koude oostenwind. Een perfekte dag om eens wat verder te kijken.

Om het avontuur te vergroten sloeg ik na de tweede kruising rechtsaf. Het leverde mij bij de Carrefour een vers abdijbrood, wijn, kazen, een komkommer ( gezond ) en een nieuw hooggegist bier op, waarvan Albert Heijn de flessen terugneemt..
 Mijn dag kon al niet meer stuk. Met alle verworvenheden reed ik nu naar het recreatiegebied "de Mosten" en nestelde mij uit de wind, in de zon aan de lokale visvijver van de gehhel verlaten visvereniging "Altijd Beet ".
Stoel naar buiten, verse koffie , broodjes en mijn bijna laatste gratis Trouw ( inclusief De Verdieping ) op schoot. Heerlijk uit de koude wind.....vakantie !
Na een tijdje schudde ik de luiheid van mij af en kwam in beweging:
Eerst door het prachtige dennenbos.....
Verder langs het grootste van de 3 meren......
 En via vele ruiterpaden en hindernissen......
 langs de klimobjecten en speeltuinen aan het strandbad......
Naar het restaurant met terras, de midgetgolfbaan.....................
Tot de plaats waar gewaterskied kon worden.
In dit geval was er een moedig klasje kinderen die hier de woensdagmiddag ging doorbrengen.
En zo belandde ik weer aan mijn visvijver in de zon, waar ik een Belgisch echtpaar ontmoette dat mij naar de juiste weg vroeg. Dat krijg je als je alles al gezien hebt.
Het was weer mooi geweest en het smaakte naar Meer.

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten