donderdag 6 oktober 2016

Peter Lindbergh in de Kunsthal.

Eerlijk gezegd had ik nooit van de man gehoord. Charles Lindbergh die kende ik wel. 
Een goed georganiseerde PR - campagne maakte dat ik er niet meer omheen kon. Peter is fotograaf en een hele bekende. Zijn focus richt hij vooral op mooie dames, die hij het liefst posteert in industriële gebieden.
Op het journaal was hij - zo te zien een beminnelijke man, maar ja wat wil je anders - met enkele topmodellen, waaronder Lara Stone, zijn expositie aan het promoten.
En zo werd het in de bovenzalen van de Kunsthal een rondreis temidden van dames die van alles en nog wat kunen oproepen.
Het ene moment ben ik toeschouwer van een aantal dollende meiden in overhemden van de zaak. Sommigen maken wat contact, anderen niet. En dan ineens kijken ze mij met 5 verwachtingsvol aan.
Het volgende moment is die aandacht er ook, maar tsja, waar komt zij vandaan ( leuk is het vast niet ).
Of dan is er dat ingekeerde meisje bij wie ik me afvraag: Waar ben je ?
Of die waarbij mij duistere kant nieuwsgierig wordt. 
"Wil je met mij op de motor" zal ik maar zeggen ?
Deze modellen zijn voor mij allemaal nieuw, ik ken ze niet.
Hoe anders wordt het als het gaat om iconen uit de film en muziekwereld.
Daar loopt herkenning op en dat geeft voor mij een meerwaarde. Ze staan dichterbij.
Kate Blanchett, Penelope Cruz, Tina Turner, Scarlett Johansson.
Prachtige foto's in verschillende rollen.
De PR van Peter was ook heel goed verzorgd. Er waren allerlei Peter-items in de vorm van werkkleding ( zie foto ), boeken, t-shirts, parfum,tasjes.
Ook zijn bijverdiensten heeft hij goed geregeld.
Ik twijfelde tussen een klein postertje van 15 euro, een kostbaar t-shirt en een tattoo van de Erasmusbrug ( inclusief model ? ).
Toen ging het echter regenen en had ik een ander probleem.


Het natuurhistorisch museum lag er troosteloos en verlaten bij. 
Iedereen zat op schoot bij Peter en zijn modellen.
Niet onbegrijpelijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten