woensdag 28 augustus 2013

A Rigaud deel 1: de camping.

Het was weer eens een andere vakantie. Geen zingen of schilderen in cursusverband, maar 18 dagen doorbrengen op en rond A Rigaud ( Chambres d'Hôtes et Camping Vert ) in de Haute Saône.

 
Mijn plan zag er goed uit:
kamperen op een zeer ruime camping met goede voorzieningen, ronddwalen in de natuur of in de lokale plaatsen en dan 's avonds gezellig mee-eten aan de Table d'Hôtes van Eric en Jenny ( die "ik vertrek" op authentieke en succesvolle wijze vorm hebben gegeven ).
 
 
Echter het was al laat in het seizoen en beiden hadden een pauzeweek ingelast ( pas de chambres, pas de nourriture ). Dat was even slikken, want dat betekende ook: "pas de gezelligheid aan tafel".
Aan de andere kant: koken is ook een kunst en daar heb ik wel wat mee.
 
 
Echter zover was het nog niet:
 De eerste 4 avonden waren erg gezellig en met Jaap, Frits en Simone erbij, als vanouds en heel muzikaal.
Net als de zonsondergang, die tussen de bruidssluiergordijnen door kom meegenieten.
 
 
Jenny had deze winter al haar recepten gedigitaliseerd en deze kwamen razendsnel in beeld op haar eigen tablet. Ze vertelde dat zij en Eric 6 maanden lang aan het voorproeven waren geweest. En niet tevergeefs: zo waren er nieuwe salades:
 
 
En warme hapjes, soms met vlees, maar ook vegetarisch.
Een lust voor het oog.
 
 
Na 4 van deze culinaire hoogstandjes gingen zij op vakantie en werd het tijd om mij terug te trekken in mijn accommodatie om op mijn tablet wat maaltijden te genereren.
 
 
 
De eerste avond werd eigenlijk heel gezellig. Mijn zuiderburen, liefhebbers van de koninklijke domeinen in Apeldoorn nodigden mij uit voor iets heel lekkers met gebakken aardappelen. Het werd ook nog even spannend weer, maar uiteindelijk liep het goed af.
 
 
Nu ga ik meestal goed voorbereid op reis en had ik de juiste spullen bij me:
Of het nu ging om Elzasser Flammkuchen, Kipkerrierijst, Warmegeitenkaassalade of een ander flamboyant gerecht: het smaakte voortreffelijk.
De zuivere lucht en de ijskoude glinstertransparante rosé deden de rest.
 
 
Om van de prachtige avondluchten maar te zwijgen.
Het was leuk om te zien ( nou ja zo zie ik het ) hoe Eric en Jenny daarna probeerden mijn primitieve Flammküchen met nog lekkerder maaltijden te overtreffen.
 
 
Het was weer mooi geweest, het weer ook: 16 dagen warmte en zon.
Op het moment van afscheid werd het wel enige tijd heel vochtig, maar zoals zo dikwijls: na regen komt zonneschijn en soms komen ze samen.
 
 
 
Boerderijcamping / Bed & Breakfast
"A-Rigaud"

Jenny en Eric Horstman
1 Rue Dessus de Rigaud
70120 Bourguignon lès Morey
France
Tel: +33.(0)3.84.91.08.58
e-mail:A-rigaud 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten