maandag 31 december 2018

Mette's oudjaarsreis 2018.

Mette's oudjaarsreis 2018.

Voordat het nieuwe jaar zou beginnen reisde ik op zaterdag naar oma Inge. Toen ik daar aankwam was het maar goed dat ik mijn spijkerbroek aan had, want oma verraste mij met kaartjes voor de musical: Kruistocht in Spijkerbroek.
Oma vond mijn kleding voor deze galavoorstelling heel geschikt, zodat ik mijn sjieke baljurkje in de koffer kon laten. En dat was wel zo fijn.

Een mevrouw, Thea Beckman, had een boek geschreven over de Kinderkruistocht. Overal uit Europa kwamen kinderen bij elkaar om samen Jeruzalem te bevrijden. Het Nationaal Jeugd Musical Theater had hier nu een voorstelling van gemaakt.
Het was allemaal heel spannend, omdat niet alles volgens plan verliep. Gelukkig was er ook muziek bij. Na de voorstelling mocht ik met hoofdrolspelers op de foto. Heel bijzonder.

Omdat het best laat was geworden, stonden we de volgende ochtend wat later op. Om snel wakker te worden zette ik de hele boel op haar kop. Ik kan het iedereen aanraden. Je wordt er heel actief van.
En zo kon ik Inge snel meenemen naar de supermarkt, want Henk zou vandaag komen en die lust wel een broodje. Ik ook.
Ik wachtte hem op bij de auto. Hij had 2 spannende tassen waarin o.a. 4 kwarkbolletjes zaten die wij snel hadden opgesmuld.
Hij had ook iets creatiefs verzonnen voor vandaag. In het begin was dat wennen omdat de lijm wel erg goed "aan alles" plakte. Maar na een beetje oefenen kreeg ik er echt zin in.
 En omdat ik graag ruimte wilde hebben om mijn papierstroken te snijden ging ik naar de keuken. Daar vergat ik alle tijd, zo goed was ik bezig.
Henk en Inge waren trouwens ook heel goed bezig en omdat we vandaag alle wasknijpers van iedereen nodig hadden werd er niet gewassen.
Ook al waren we niet helemaal klaar.......het werd tijd om de broodjes met rundersalami en heel oude kaas te gaan versmullen. 
Henk kwam op het idee om er maar gelijk een expositie van te maken.
Dat was een leuk idee, want alle mensen die buiten liepen konden zo onze kunstwerken zien.
Na de lunch gingen we een uurtje wandelen. Eerst deden we een rondje "elkaar weer tegen komen". Daar deden we ook verstoppertje bij. Henk had echter zijn paraplu opgezet ( niet zo slim ) achter de verstopboom en zo werden wij snel ontdekt.
Daarna deden we dieren raden. Inge had een dier in haar hoofd en dat moesten wij raden. Henk wilde eerst in haar oor kijken of hij het dier kon zien, maar dat mocht niet.
Tussendoor deed ik 100 keer een turnoefening: de Arabier. Dat lukte wel 99 keer.
En toen verzon Henk het "pauwspel". Ik liep een stukje en iemand riep dan "Pauw!", waarna ik snel mijn veren ( hier de paraplu ) moest op-zetten.
En dat lukte mij heel goed.

Gelukkig waren we voor het donker binnen en had Inge nog tijd om verder te werken aan haar kunstwerkje, dat er steeds wilder en vrolijker uit ging zien. Ze verzon ook inknippinkjes. Erg leuk.
Ik vond het erg leuk om naar te kijken.
Na een tijdje kreeg ik honger. Ik merkte dat omdat ik dan heel beweeglijk wordt en vooral mijn benen supersnel kan bewegen. Je moet het gezien hebben om het te kunnen geloven.
Oma bakte intussen visjes en krieltjes. Maakte er garnalensalade bij. Allemaal heel lekker.
 
 O ja...........Henk heeft mij ook een handigheidje geleerd met mijn middelvingers. Inklappen, omdraaien en zwaaien. Erg  leuk. Oma genoot er ook zo van, geloof ik. 
Ik ben benieuwd of Tijmen en Siebe dat ook kunnen......

Maar nu eerst slapen en dromen over bouwsels, spijkerbroeken en dieren in het hoofd van oma. En als iemand vannacht "Pauw!" roept steek ik onmiddellijk mijn veren op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten