dinsdag 5 september 2017

In een andermans bad.

In andermans bad.......

Tsja, daar zaten we dan in de Zevenkampse Ring, nou ja in het zwembad. Opnieuw werd de aanvangstijd van onze zwemgroep met een half uur vervroegd. Voor de jonkies nog wel te doen, maar voor onze stamvader Jaap was het gewoon te vroeg.
 Hij nodigde ons uit in een nieuwe zwemaccomodatie in de Alexanderpolder en dat wilden we wel eens zien. En zo verzamelde een kleine groep supporters zich in deze nieuwe omgeving. Het was wel even wennen en wij stelden ons in eerste instantie wat gereserveerd op.
Met de Rotterdampas kon je gratis naar binnen en daarna kon je steeds korting krijgen totdat we 65+ zouden zijn ( dan betaal je 3,20 euro ).
Het zag er mooi en schoon uit en aan de linkerzijkant zag je alleen maar bomen en een heuvel. Het leek wel vakantie.
Wel was het even wennen zonder bril. In ons oude zwembad kan ik aan de hand van silhouette en kleur aardig bepalen wie er zijn. Hier viel dat tegen, want er waren geen bekenden, totdat Inge mij riep. Een Specsaverswereld ging voor mij open: daar moest ik zijn.
Ik trok al snel een snelle baan ( was verplicht ).
Er was ook nog een tweede zwembad: een heerlijk warm fitness, annex weekbad.
Daar konden wij bewegen met instructie, wiegzwemmen met onze baby's of gewoon ronddrijven.
Wat mij opviel was de afwezigheid van overdreven geluidsprikkels ala boem, boem, boem. Modern dus. Het was rustig in dit bad. Geen muziek, geen geschreeuw  door de Zevenskampse groep "Luidruchtig", en geen 43 dames die je al bubbelend tegemoet badderen.
Kortom, prettig.

Na afloop, douches, kleedhokjes, spiegel en föhn voorbij, nestelden wij ons in het restaurant. Daar konden we koffie en thee kopen voor 1 euro.
Daar moesten we heel hard om lachen.
Ja het was een goed idee om hier eens en nog eens en nog eens te gaan zwemmen. Maar op de vrijdag: heerlijk dat vroege opstaan.
 Ik heb dan zoveel meer aan mijn dag.
Bramanteplein, 5 september 2017,
Henk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten