zondag 16 april 2017

Lente in het Hoge Bergse Bos.

Zaterdag 1 april. 

Er hangt iets van lente in de lucht. 
De bomen en struiken lopen beetje bij beetje uit en ik heb geen zin om ver te reizen.
En daar ik al lange tijd niet meer in het Hoge Bergse Bos ben geweest, nou ja in de buurt bij de pottenbakkerij van Joop Cock, besluit ik dit gebied weer eens te gaan verkennen.
Het mooiste overzicht krijg ik als ik aan de zijkant van de skiberg naar boven loop. De zon komt er goed door en er is veel licht, soms nog wat gesluierd.
Het is weer even wennen zo steil naar boven te lopen, maar al snel nader ik het hoogste punt in dit op zich vlakke landschap.
Eenmaal boven gekomen is het genieten van het weidse uitzicht over de Zevenhuizerplas en de kustlijn en het strand van Nesselande. Een mooi concept van stad en natuur bijeen.
Meer naar het noordoosten is het gebied van de Willem Alexanderroeibaan te zien.
Met beneden de Rotte.
Ik daal af aan de noordzijde van de berg. Ook daar waterpartijen en een deel van het grote mountainbikeparcours.
En dan weer wat omhoog. Met het uitzicht over het sportcentrum Tiekano. De klimberg, de Cervino, wordt druk beklommen en sommigen ervaren deze dag een grote overwinning.
In de verte is de pottenbakkerij weer te zien en er zijn zelfs kano-liefhebbers op deze mooie dag.
Ik zelf besluit terug te gaan naar de parkeerplaats. De dame met de honden achterna.
Het is weer mooi geweest en het wordt mogelijk nog mooier. 
De lente is in beeld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten