donderdag 31 oktober 2013

Tribal: staccato en lyrisch. Een beeldend concept voor de dans van 6 november.

Deze week werken R. ( thema, muziek en dans ), S.en ik ( beeldende kunst ) naar een gezamenlijk project: Tribal.
Een project dat in de ritmes staccato en lyrisch verder wordt uitgewerkt.
Niet het individu, maar de groep staat deze avond centraal.
 
Mij inspireert het om relevant materiaal dat ik ter beschikking heb of maak te inventariseren. Wat in de assemblage ter plekke verschijnt is alsnog een vraagteken. De reis ernaartoe vind ik nu al te gek.

 
Zo beschik ik over  meerdere stammen die ik op mijn reizen tegen ben gekomen en geschilderd heb.
Wat zij nu behoeven is een podium, een decor en dat is geen probleem.
Leuk ook om hen weer eens terug te zien in het theater.

 
Deze laatste lijkt mij meer geschikt voor de Sinterklaas.
Met leuke gekleurde mutsen en veren.
 
Een heel ander karakter hebben de keramische beelden. Niet alleen qua materiaal, ook qua uitstraling.
 
 
Gesloten en daardoor sterk en ook onwrikbaar.
Of zoals hieronder: open, beweeglijk en bijna lyrisch.
 
 
Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten